דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / העולם שנבנה על ידי תפילותינו

העולם שנבנה על ידי תפילותינו

laitman_2009-08_2618-70.jpg

אנשים חושבים שתפילה שייכת לדת, שהיא נחלתם של הדתיים ורחוקה מאדם חילוני רגיל. אך לא כך הדבר! הרי כל העטיפות החיצוניות שלנו, הגופים הפיסיים, החפצים שסובבים אותנו בעולם הזה הם כולם ביטויים של רצון. לא קיים דבר חוץ מהרצון אשר יוצר לעצמו את כל הלבושים הללו.

לכן, אנחנו קובעים את כל חיינו, ללא כל צל של ספק, על ידי הרצונות. לאיזה מצב נקלע בעוד רגע וכיצד נרגיש את המציאות הזאת! רוצים או לא, אנחנו מתפללים כל הזמן, כלומר מבקשים מילוי כלשהו לרצון שלנו. אנחנו עושים זאת באופן לגמרי לא מודע, אין צורך להתפלל במכוון לטובת מישהו או משהו. הרצון הוא כל מהותנו הפנימית וההרגשה שחסר לנו משהו, נקראת תפילה.

כל רגע אנו רוצים משהו וכך משפיעים על המציאות שאין בה יותר מרצון וכוח רצון. יוצא שכל שנייה אנחנו רוצים משהו ומתפללים על כך. רצונותינו מתחברים זה עם זה, מפעילים את כל המציאות וכל הזמן מולידים בשבילנו תמונות חדשות, מצבים חדשים. אנחנו בונים את העולם הזה על ידי תפילותינו! כל מה שנחוץ לנו זה לשנות את בקשותינו למרות חוסר הרצון של הלב. אז נגלה עולם חדש, כי כל העולם הוא הרגשה בתוך הרצון שלי!

חכמת הקבלה נקראת כך מהמילה "לקבל", היא מספרת על מה נקבל ברגע הבא. רק אנחנו קובעים מה נקבל ומה נרגיש. האם נצליח לשנות את ראיית עולמנו על ידי הפניית הרצון בכיוון הנכון (מה שנקרא תפילה)? אם נשנה את תפילותינו ובמקום מה שאנחנו רוצים כעת, נרצה את מה שנחוץ, נשנה את כל תמונת העולם והמציאות.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב”ש, 12.07.2010

ידיעות קודמות בנושא:
אל תבזבזו את עצמכם על שטויות
תפילת לב האבן
זה בהכרח יקרה לך!

One comment

  1. " כל רגע אנו רוצים משהו וכך משפיעים על המציאות שאין בה יותר מרצון וכוח רצון. יוצא שכל שנייה אנחנו רוצים משהו ומתפללים על כך. רצונותינו מתחברים זה עם זה, מפעילים את כל המציאות וכל הזמן מולידים בשבילנו תמונות חדשות, מצבים חדשים. אנחנו בונים את העולם הזה על ידי תפילותינו! ……"

    שאלה: אם ע"י רצונותינו אנחנו מולידים תמונות מציאות ומצבים חדשים, ובמציאות הגשמית יש הרבה מצבים קשים, מחלות וכו' אז זה אומר שיש לנו בלא מודע רצונות שהם נגד עצמנו, איך יכול להיות שיש לאדם רצונות שהוא לא מודע להם ורצונות אלה פועלים נגדו ? שונאים אותו ועוד מתפללים על זה?
    שאלה נוספת: יוצא מתוך זה שמצד אחד טוב מאד הכרת הרע, הכרת הרצונות הרעים כדי לתקן את הרע. מצד שני הכרת הרע זה קשה מאד, אז איך זוכרים בזמן זה את המטרה? תודה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest