דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / העולם שלנו – צל של רוחניות

העולם שלנו – צל של רוחניות

laitman_2008-11-13_6709_70.jpg

שאלה: נאמר ש"העולם הזה" – זו המדרגה הנמוכה ביותר של העולם הרוחני, של עולם העשיה. אז מה זה העולם הזה, שבו אנחנו חיים ?

תשובתי: העולם שלנו לא קיים ברוחניות, הוא – "מציאות" שאנו מדמיינים לעצמנו. אנחנו חייבים להשיג את המדרגה הראשונה, הכי נמוכה של העולם הרוחני, ומשם כבר נתחיל לעלות, כמו בצינור אור דק, למעלה, לעבר השורש שלנו.

נדמה לנו עכשיו, שאנחנו נמצאים בעולם ענק, ביקום – אבל כל זה – כמו נקודה, העתקה, צל של המדרגה הרוחנית הנמוכה ביותר. ולכן העולם הזה בפני עצמו, לא קיים, כמו שצל לא קיים בפני עצמו. אנחנו "חיים" בתוך אותו הצל, כמו בחלום, כל עוד לא נשיג במקום הצל – את המקור, את המדרגה הרוחנית הראשונה, הנקראת "העולם הזה", שמהווה את תחילתו של סולם המדרגות הרוחניות.

הדבר הקשה ביותר – לעלות למדרגה ראשונה זו, מאחר והיא מנוגדת כלפינו לחלוטין, ולכן – נסתרת. אם היו אומרים לך, שאתה תקבל הזדמנות לתת הכול לאחרים, כולל את החיים שלך – האם היית חושב ששווה להשתוקק לזה ?!

לכן מסתירים ממך את "הכוחות הרעים", משקרים לפי העיקרון של "קליפה השומרת על הפרי". הקליפה אומרת לך: "שווה לגלות רוחניות, כי יש בכך הנאה ! " – ואתה מאמין לה ! כך היא עוזרת לך להגיע אל הבורא.

האדם מתלבט: או שהוא משתוקק ושואף לרוחניות, או שנמצא בספק, אם יש שם משהו טוב, אבל באותו הזמן, הוא מתקדם. אבל העיקר – זה לתת לאור לעבוד עלי. תבצע כל מה שרשם לך "הרופא", תן לו אפשרות לבצע בך ניתוח. אבל אנחנו מתחכמים ולא נותנים לאור לעבוד עלינו…

מתוך שיעור "פתיחה לחוכמת הקבלה", 02.11.2009

רשומות קודמות בנושא:
ריקנות – מחיר החופש
תנו לאור לעבוד!
היינו כחולמים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest