דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / העולם קבוע ואני המשתנה

העולם קבוע ואני המשתנה

הרגשת העולם החיצוני ניתנה לנו בכוונה, כדי לפתח את חוש הכרת הזולת, כביכול. אני יכול להשתמש בזולת הזה בצורה אגואיסטית, בכך שמקרב או מרחיק אותו בהתאם לתועלת הפנימית שלי. או שאני יכול להשתמש בו לא לפי התועלת שלי, אלא לפי התועלת שלו ובאופן כזה לשנות את עצמי, להשתמש בי.

פעם אחת החבר חשוב לי, ואילו כל מה שזקוק לשינוי אני משנה בתוכי כדי להיטיב לו יותר. ופעם אחרת, אני בעצמי החשוב, ואני מכופף את החבר כלפיי איך שזה מועיל לי.

המאבק נעשה דווקא בין שתי התפיסות האלה: מי חשוב יותר ומי קובע הכול. המאבק הזה הוא מאוד חשוב לי, כי הוא עוזר לי להבין מה חסר לי כדי לבנות חוש להכרת הזולת.

למעשה, הזולת זה הבורא, וכל התמונה הזאת: העולם הזה והעולמות העליונים שכביכול נמצאים מחוץ לי, אלה הם רק הכלים לגילוי הבורא. מלכתחילה אין לנו את הכלים האלה, אלא רק ההתחלה שלהם, ה"נקודה שבלב". כך על ידי העבודה שלי בקבוצה עם החברים, בהפצה, בעולם הגדול, אני בונה את החוש הזה.

פעם אני מתאר לעצמי שהכול נמצא בי, שכל החלקים האלה שהם שלי מצטיירים לי כחיצוניים, וזאת האשליה שלי. אם אני אדלג מעל לתפיסה הזאת, אז אני אתקן את התפיסה שלי ואתחיל לבנות את חוש ההשפעה, חוש הרגשת הזולת.

ופעם אחרת, אני מתאר לעצמי שיש "אני" ויש "הם", שנמצאים מחוץ לי. הרצון האגואיסטי שלי גדל ומודיע שאני צריך לדאוג לעצמי על חשבונם. כלומר אני צריך להישאר קבוע והאחרים משתנים לתועלת שלי.

פעם אני מתאר כך ופעם אני מתאר אחרת, ובזה אני קובע את העליות והירידות. באופן כזה מתפתח בי חוש של רגשות נוסף. כאשר הוא מתחיל לעבוד, אז הוא נקרא "שכינה", חוש שבו אני תופס את השוכן, הבורא. במידת ההתפתחות של החוש הזה אני מגלה אותו, מרגיש ומבין אותו.

לכן, העיסוק החשוב ביותר בעולם הזה שלמענו אנחנו נמצאים על פני כדור הארץ, הוא לפתח בתקופה הזאת של פרק הזמן הזה של החיים שהוקצה את החוש של הכרת הטוב והרע, לשכפל ולשכלל אותו, כדי להשיג בעזרתו את חוש הכרת הבורא.

כל זה מושג דרך העבודה שלנו עם הקהל, שלפיו אני יכול למדוד באופן מדויק עד כמה התקדמתי למטרה הזאת – להתפתחות הכלים, החושים לגילוי הבורא, היינו, לגילוי תכונת ההשפעה והאהבה. עד כמה שהקבוצה, ובכלל כל העולם שנמצא מחוץ לי, נעשים עבורי יותר חשובים ממני עצמי, בכזאת צורה, שאני מחשיב אותם כקבועים, ואת עצמי כמשתנה כלפיהם, ולפי זה אני יכול להעריך ולמדוד את מידת ההתקדמות שלי.

מתוך ההכנה לשיעור, 26.05.2014

ידיעות קודמות בנושא:
סרט לצופה יחיד
כל השינויים הם בתוכי ולא מחוצה לי
כל העולם מתחבר בתוכי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest