דף הבית / כלכלה / העולם על סף שינוי פרדיגמה 

העולם על סף שינוי פרדיגמה 

דמיטרי מֵדְבֵדֵב, ראש ממשלת רוסיה, אמר בביקורו בועידת מינכן 2016 בגרמניה: "היום מצאנו את עצמנו למעשה על סף שינוי הפרדיגמה של היחסים הכלכליים הבינלאומיים שנוצרו. תוכניות מסורתיות אינן עובדות, כדאיות פוליטית גוברת על החישוב הכלכלי הברור."

עוד הוא טוען כי "זוהי דרך ללא מוצא, אין ספק שלכולם יהיה גרוע יותר. במקום זה הכרחי להעביר כוחות לחיזוק המערכת הגלובלית החדשה, המשלבת עקרונות של יעילות וצדק, פתיחות השוק והגנה סוציאלית."

במינכן 2016 מוסקבה העמידה את המערב בפני אלטרנטיבה פשוטה: או שהוא מסכים לחילופה של הפרדיגמה הבינלאומית, או שהוא יביא את העולם ואת עצמו לזעזוע גדול, ובמקרה כזה לכולם יהיה יותר גרוע.

אני חושב שאין שום דבר חדש בהצהרה הזאת, אבל גם אין פתרון לאף אחד. הפרדיגמה החדשה צריכה להסתכם בהבאת האנושות לקשר כללי מלא וטוב. זה אפשרי רק באותו מצב של תלות מוחלטת, שאליה הביאה אותנו ההתפתחות שלנו הפוליטית, הכלכלית, התרבותית, החברתית וכולי. או שהעולם יקבל כזה תסריט של העתיד, או שיהיה גרוע יותר, כפי שאומרים הפוליטיקאים והכלכלנים. חכמת הקבלה נותנת ניתוח מלא של המתרחש, של הפתרון, וכמו כן תוכנית ושיטה למימוש. שינוי של הפרדיגמה הוא בלתי נמנע.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest