דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / העולם לא רואה פתרון

העולם לא רואה פתרון

laitman_2011-04-01_9998_w-70.jpg

שאלה: נכון שהכוונה שלי אגואיסטית, אך אם אני מתחיל לחשוב על תועלת לאחרים, על טובת העולם, האם ניתן לומר, שזו כבר פעולה?

תשובתי: כמובן. אך אם בעיניך פעולה נחשבת חלוקה של לחם לעניים, מזה רק יש יותר עניים בעולם.

הפעולה שלך היא למשוך את האור. דווקא הוא מחזיר למוטב, ושום דבר אחר. אז על מה עוד יש לחשוב? במיוחד בזמן, שכל העולם נמצא בצרה ונחשׂף לסכנה. דרוש לנו רק אור. חוסר אור, זו הסיבה לכל המלחמות, המשברים, האסונות ושאר הבעיות. דווקא מחסור בפעולות טובות של האור מזמין צרות בכל ארבע בחינות ההתפתחות, דומם, צומח, חי ומדבר. הרע שבו אנחנו נתקלים זו הקרנה של חוסר אור.

העונש אינו מגיע מלמעלה. אם אני צריך להגיע לשׂכר מסוים, לגילוי הבורא, להידמות ולדבקות עימו ולא עושה זאת, אז הפער שנוצר מורגש על ידי כעונש, כחוסר טוב. ולהיפך, בכך שמשׂיג את כל זה, אני מרגיש את השׂכר.

באופן כזה, שׂכר ועונש אני מרגיש באותם הרצונות. אם תיקנתי ומילאתי את הרצון שלי, אז זהו השׂכר, אך אם אני לא יכול לתקן ולמלא אותו, זה עונש. אין שום עונשים מלמעלה, לא שולחים לי שום פירור מעבר למה שאני גורם לעצמי. אני בעצמי יוצר את העונש שלי.

לכן יש לנו רק עסק אחד, למשוך את האור. במיוחד היום, בהתחשב בכל מה שמתרחש ומצטבר בעולם. אין אמצעים אחרים.

אני שומר על קשרים ומגעים קבועים עם האנשים המובילים, קורא כל מיני מאמרים, מבקר באתרים, עוקב אחרי העיתונים… בשום מקום אין פתרון. הם אינם יכולים להציע שום דבר ואפילו לא רוצים לחשוב על זה, מפני שמשוללים מכל קשר עם התיקון.

רק אתמול שׂוחחתי עם סופר ידוע, והוא לא אמר דבר, התחמק מתשובה. זה מעיד על חוסר רגישות, חוסר הבנת התיקון.

– אני אומר לו, ידידי היקר, אנחנו צריכים להתחבר.

– כן – כן, גם אנחנו פועלים בכיוון הזה…

אנשים לא תופסים, שלמעשה הם הולכים לכיוון ההפוך. כי הרי בסופו של דבר, כל אחד רק מחזק את המפלגה שלו, את התנועה שלו וכולי. אין עם מי לדבר.

ולכן אנחנו, בסביבה שלנו, צריכים ליצור תנאים להיווצרות הכוח החיובי. רק אז הגלים שלו יתפשטו בכל רחבי העולם. שום דבר אחר לא יעזור. אנחנו לא תלויים באחרים, אך צריכים לעזור להם, כדי שאחר כך בני האדם יתפסו במהירות את הגלים האלה, יבינו את המסר שלהם וירגישו שהם באים מאיתנו.

צריך להפיץ מראש את החומרים, אך למעשה, המקור של הגלים האלה, זה אנחנו בעצמנו. לכן העיקר, זה להתאחד, לחבר את עצמנו זה עם זה עוד ועוד.

אני תולה תקוות רבות בכנסים הקרובים, שבאמצעותם אנחנו צריכים להחיות את האחדות, את ההתלכדות, את הדאגה ההדדית לעולם, לתיקון שלנו, שיעזור לעולם.

הגיע הזמן של הבורא להתגלות בנבראים. האמצעי הוא פשוט והוא בידיים שלנו. צריך רק להשתמש בו. אנחנו דורשים מהעולם התעוררות, אך האם אנחנו בעצמנו מתעוררים?

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם, 17.05.2011

ידיעות קודמות בנושא:
אחראים על העולם
והאור יזרום בכל הערוצים
האפשרות היחידה להציל את העולם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest