דף הבית / קבלה לעם / ספר הזוהר / העולם הרוחני מתגלה מאפס

העולם הרוחני מתגלה מאפס

laitman_2009-05-xx_ny_4848_70.jpg

שאלה: בטקסטים הרגילים שכתב בעל הסולם הוא לא נותן לנו להתבלבל. אבל אם אינך מסביר את דבריו כשאנחנו קוראים בספר הזוהר עם פירושו "הסולם", אנחנו מיד מתחילים לדמיין לעצמנו דימויים גשמיים…

תשובתי: זה תלוי בתרגול. כשאני קורא בתורה, איני מתייחס אליה כרומן היסטורי. כל התורה מדברת רק על עולמו הפנימי של האדם, על העולם הרוחני שנמצא בתוכי. הרצונות שלי להשפיע יוצרים את העולם הרוחני שלי, נותנות לי את הרגשת העולם החדש.

גם עכשיו אני תופס את המציאות בתוכי – כל מה שאני מרגיש בשכלי ובהרגשתי מכונה "העולם הזה". אבל מפני שכוונותיי אגואיסטיות, כל מה שאני מרגיש – אותו "העולם הזה" – זהו מצב מוגבל, פגום, זמני. אם אשנה את הכוונה שלי מלקבל ללהשפיע, אז מה שארגיש יקרא "העולם הרוחני" – מצב בלתי מוגבל, שלם, הרמוני ונצחי.

ספר הזוהר מיועד לאותם אלו המעוניינים ומוכנים לשנות את כוונתם מקבלה להשפעה. זו הסיבה לכך שהספר הזה מתגלה רק עכשיו וכבר לכולם – לכל מי שמרגיש נחיצות בכך. והייסורים הגלובליים ידחפו את כולם לכך.

שאלה: מדוע בעלי הזוהר, התורה והתלמוד מבלבלים אותנו בכך שהם מתארים לנו את העולם שלנו במקום את העולם הרוחני, בכך שהם מתארים לנו פעולות גשמיות כביכול – ספירות עליונות, עבודה בבית המקדש והיסטוריה של עם – במקום לתאר בפנינו פעולות רוחניות?
מדוע הם מספרים לי בצורה כזאת על המתרחש בתוכי?

תשובתי: דווקא בכך שהם מבלבלים אותך בצורה כזאת, הם מכוונים אותך לשנות את התפיסה שלך – מתפיסה בכוונה על מנת לקבל לתפיסה בכוונה על מנת להשפיע.

העולם הזה, ההיסטוריה, בית המקדש, חוקי התלמוד, הספירות והעולמות – אינם קיימים. הם לא יותר מחלקי הרצון שלי.

אבל כדי להעביר את הרצון הזה מהכוונה לקבל לכוונה להשפיע, עלינו לתפוס אותו, את התמונה שלו, דווקא בצורה הזאת – ולהשקיע מאמצים כדי לראות בו תמונות ותכונות של השפעה, להעביר את עצמנו מתפיסה אחת לאחרת.

דווקא המאמצים הם שמעוררים את השינויים בתוכנו, מביאים אותנו לדבר מה אחר לגמרי, שלא היה ידוע לנו לפני כן. אין שום דבר מלאכותי בהרגשת העולם הזה או העולם ההוא. יחסי הגומלין התמידיים והטבעיים בין האור לרצון (הכלי) הם שמציירים בנו את כל התמונות שלהם שאותן אנחנו רואים.

שאלה: בכל זאת, מהי הדרך הנכונה לכוון את עצמי ללימוד הזוהר?

תשובתי: אתה חייב:

  1. להשתדל ללא הרף להרגיש בתוכך את כל העולם הזה ואת כל הכתוב בזוהר.
  2. לזכור שמדובר רק עליך, על התכונות שלך.
  3. להשתדל למצוא בתוכך את התכונות שאותן מכנה ספר הזוהר בשמות שונים – לאלו תכונות בתוכך אתה מייחס את המילים: "מבול", "בורא", "נברא", "נוח", "רשעים", "צדיקים", "בני נוח", "חיות", "תיבה", "מי המבול", "שמים", "ארץ" וכו'.
  4. מי אני? גם זה לא ידוע לי. אני הולך לגלות לעצמי את עצמי, לגלות עולם אחר ואת כל הממלא אותו – והכול יהיה שונה מכל מה אני רואה עכשיו. עלי להיות מוכן לכל גילוי שיבוא, משום שכעת אני שרוי בשקר, בעלטה.

יש בתוכי חלל ריק – מתוך חיפושיי וגילויי במילים של ספר הזוהר אני בונה עולם חדש באותו החלל, כמו תינוק שיוצר בהדרגתיות מתוך התרשמויותיו את תמונת העולם הזה בתוכו.

איני מבין את המילים שאני קורא. אני, כמו תינוק, רוצה לגלות את הכול "מאפס" – וכשאראה את עצמי ואת העולם בצורה אחרת, יתקיימו בי המילים של ספר הזוהר: "עולם הפוך ראיתי".

מתוך שיעור על ספר הזוהר 30.11.2009

רשומות קודמות בנושא:
תטעמו את טעמו הזוהר
תרגילים לכניסה לרוחניות
תתחילו להרגיש את הרוחניות!

לינק מקוצר למאמר: https://laitman.co.il/fuqnH

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest