דף הבית / אקטואליה / העולם הערבי: ככל שיש פחות מים, כך יש יותר אלימות  

העולם הערבי: ככל שיש פחות מים, כך יש יותר אלימות  

הודעה: מדינות העולם הערבי סובלות ממחסור חסר תקדים במים מתוקים. המדינות העשירות ביותר כמו ערב הסעודית, כווית, קטר, יכולות לסבסד קנייה של מים, אך במדינות העניות יותר מתקיים מאבק עבור כל לגימה של מים. מחסור המים במדינות העולם הערבי הוא הגדול ביותר בעולם. המדינות העניות ביותר במשאבי מים הן: בחריין, ג'יבוטי, רצועת עזה, ירדן, כווית, לוב, קטר, ערב הסעודית, איחוד האמירויות הערביות.

בעולם הערבי ישנן בעיות רבות, אך דווקא המחסור במים מעורר אלימות. זמינות המים עשויה להגיע לשפל של עד 469 מטרים מעוקבים לנפש, שמהווים מחצית מהנורמה המינימלית לנפש שהיא 1000 מטרים מעוקבים לנפש. העולם הערבי נשאב יותר ויותר לתוך "מעגל קסמים". גורמים אקולוגיים, דמוגרפיים וכלכליים מגדילים את המחסור במים, והאבטלה וחוסר היציבות שמופיעים כתוצאה מכך הופכים לסיבה להפרות סדר חברתיות, מהומות פוליטיות וקיצוניות. יש צורך להכניס לשימוש טכנולוגיות חקלאיות מתקדמות, לחלק את המים ביעילות וכולי.
תגובתי: רק התפשטות של הכוח הטוב של "אור מקיף" (האור שמאיר מחוץ לנו, כל עוד איננו מתוקנים), כתוצאה ממאמצים של הישראלים לאיחוד מעל לאגו שלהם, תוכל לעצור את הנסיגה הכללית באזור. במקרה כזה, במדינות שמקיפות את ישראל תתגלה דרגה חדשה של חשיבה וגישה חדשה לפתרון כל הבעיות.

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest