דף הבית / כללי / העולם העליון פתוח לכולם

העולם העליון פתוח לכולם

שאלה: חכמת הקבלה היתה מוסתרת זמן רב וכוסתה במיתוסים שונים כמו חוטים אדומים, מים קדושים, קמעות וכד׳. בהקשר זה, איך אפשר להבדיל בין האמת לבדיה?

תשובתי: ידוע שבטבע קיימים סודות שטרם התגלו על ידי בני האדם, אולם אלה עשויים להתגלות על ידם. בכך עוסק המדע שבאופן קבוע נע קדימה ומגלה את "סודות" הטבע בכל הרמות שלו. ישנם "סודות" שהמדע אינו יכול לגלות מפני שבבריאה קיימים כוחות שהמדע לא קולט. כל מה שנוגע לבעיות הפנימיות, הנפשיות והאנושיות, למנגנון ההבנה והחשיבה, למעשה נסתר מאיתנו, וספק אם יוכל להתגלות אי פעם. אולי, רק ברמה הגשמית, כאשר מדמים את המוח האנושי למחשב ואת עצמנו למכונה, כלומר כשאנו מתייחסים למוח שלנו כיצור דומם, אנחנו יכולים לחקור אותו, לערוך ניסויים שונים, להוריד מאפיינים וליצור מנגנונים שכביכול דומים לאדם.

בעיקרון המבנה הפנימי שלנו נסתר מאיתנו לחלוטין. הוא אינו שייך לעולמנו מפני שהטבע קיים עדיין רק בשלוש דרגות: דומם, צומח וחי, ואילו הדרגה הרביעית שנקראת "אדם" איננה קיימת לעת עתה בעולמנו. מה שאנחנו רואים ומכנים "בני אדם", הם למעשה אותם יצורים חיים שמאורגנים בצורה נעלה, אבל לא כבני אדם במובן של "אדם", שהוא החלק הפנימי באדם, שבעזרתו עליו לצאת מעבר לגבולות העולם שלנו, מעבר לגבולות דרגת החי לדרגת האדם, לדרגה של הידמות לבורא ולגילוי שלו.

אין בזה שום דבר שלא מן העולם הזה, זו פשוט הדרגה הבאה של התודעה, ההרגשה, ההבנה, התפיסה והשגת הטבע שנבדלת מזו שלנו. זהו מוח הולוגרפי, חשיבה מורכבת, ובעולם שלנו כל המושגים האלה למעשה אינם קיימים. אנחנו ממששים משהו ורואים שלא נגיע עד לעומק האמת לגביו, בני האדם מנסים לצייר בתוכם תמונה של המדרגה הבאה על ידי רגשות ושׂכל גשמיים. אולם, הם לא מסוגלים לעשות זאת, מפני שלא הרגשות ולא השׂכל שלנו נמצאים באותו פורמט שיכול ליצור את התמונה של העולם העליון, להרגיש אותו, או לפחות לציירו באופן מסויים, בתוכנו. אנחנו לא נכנסים לתוך הפורמט הזה.

למשל, איננו תופסים גלי רדיו, אבל יכולים ליצור מכשירים שקולטים אותם. את התכונות העליונות איננו תופסים, מפני שאנו מנוגדים להן, כי אנחנו יצורים אגואיסטיים והעולם העליון לעומתנו, נמצא בתכונות אחרות לגמרי, בתכונות של השפעה ואהבה, אלטרואיזם, מצב של יציאה מתוך עצמנו ועלייה מעל לאגו. לכן, אצל בני האדם בדרגה הגשמית נוצרים דימויים שגויים והשערות שמבוססות על דעות קדומות אודות חכמת הקבלה. חכמת הקבלה, למעשה מספרת על העולם העליון וקוראת לגלותו, אבל כדי להשיג אותו, עלינו לנהוג לפי חוקים מיוחדים. העולם העליון פתוח לכולם, לכל מי שיכול לשנות את עצמו ולהתחיל להרגיש אותו. עד אז אין ברירה, לא יעזרו לנו שום תחבולות, אנשים יחשבו וינחשו מה זה "העולם העליון", ימציאו מיתוסים, אבל הכול לא יהיה דומה כלל לעולם העליון האמיתי.

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 24.1.2016

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest