דף הבית / חינוך, ילדים / העולם המודרני והמדע האינטגרלי

העולם המודרני והמדע האינטגרלי

laitman_2011-01-29_5409_w.jpg

הארגון שלנו Ashlag Research Institute ARI צעיר ביותר. הוא נוסד לפני 16 שנים. מטרתו היא חקר שיתוף הפעולה האינטגרלי בעולם החדש.

במשך השנים עברנו שינויים רבים. סניפינו נמצאים בעשרות מדינות בעולם. אנחנו מוציאים לאור ספרים בארבעים שפות, בעשרים ושבע שפות מלמדים דרך האינטרנט, מארגנים כנסים בכל המדינות בעולם.

יש לנו קשרים עם אוניברסיטאות ומדענים רבים ברחבי העולם. יש לנו נציגות באונסק"ו ובאו"ם כיועצים. הסניפים הגדולים ביותר שלנו נמצאים במוסקבה ובאירופה. אני מקווה שבקרוב תהיינה מחלקות גדולות של המכון בצפון אמריקה.

אנחנו רואים שהיחס האינטגרלי לעולם כל הזמן גדל. מדוע? במה בכלל עוסק המדע האינטגרלי? קודם כל הוא מסביר מדוע העולם שלנו נעשה כזה.

במשך עשרות אלפי שנים העולם התפתח על בסיס האגו. האגו כל הזמן גדל בנו, ואנחנו כל הזמן מימשנו אותו, פיתחנו טכנולוגיות חדשות, שינינו את החברה, את הסביבה, בשיתוף עם הטבע, וכך התקדמנו.

כל הציוויליזציה שלנו, כל האבולוציה בנויה על האגו שכל הזמן מתפתח בנו. הוא היה זה שהביא אותנו לשינויים מערכתיים והיסטוריים שונים.

אולם מדובר על כך שב- 30-40 השנים האחרונות האגו למעשה הפסיק להתפתח. ויחד עם זה החל בחברה להתגלות הדיכאון, שהפך למחלה הנפוצה ביותר בעולם. עלה מספר המתאבדים, התערער היסוד המשפחתי, האנשים אינם רוצים להקים משפחות, אינם רוצים להביא ילדים לעולם. הכול התחיל לדעוך בהדרגה.

כל אלה הם תוצאה של הפסקת גדילת האגו. הוא כבר לא זקוק לכיבושים חדשים. קיפלנו את כל תכניות החלל, אנחנו מזלזלים במדע: "מה הוא נותן? שום דבר, פרט לבעיות נוספות".

האדם מתחיל לפתע להתייחס לעולם בלי התלהבות, בלי השאיפה קדימה. כבר אין בנו את הכוח הפנימי שדחף אותנו קדימה במשך עשרות אלפי שנים, החל מתקופת האבן.

אבל, בנוסף על כך האגו שלנו הגיע למצב של רוויה, אנחנו רואים שהוא נעשה גלובלי ואינטגרלי.

אנחנו מגלים לפתע את תלותנו זה בזה, התלות של כולם בהכול. שימו לב למדינות השוק האירופי. במקום להתנתק, להתרחק אחד מהשני, על מנת להגן על עצמם מפני המשבר, לפתע הם הגיעו למסקנה שצריך להיפך, להתחבר יותר, מפני שבלתי אפשרי ללכת נגד הטבע. הטבע מתחיל להתגלות בנו יותר ויותר כמשהו גלובלי, אינטגרלי. לכן גם את המשבר אנחנו מכנים גלובלי, אינטגרלי.

אך למעשה זהו לא משבר. "משבר" בתרגום מיוונית עתיקה משמעו "לידה חדשה", "מדרגה חדשה". זאת אינה ירידה. זה דומה לחבלי לידה, שבמהלכם העובר נדחף בכוח לעולם החדש. זהו כוח המשבר.

לכן אנחנו צריכים לראות את המשבר אחרת, ולהבין לקראת איזה עולם אנחנו מתקדמים. מה הטבע דורש מאיתנו? הוא דורש אינטגרליות, שנהיה קשורים יותר אחד לשני.

ובאמת, היום איננו יכולים לבנות כלכלה יעילה, משפחה מוצלחת, להעניק חינוך נכון לילדים, מפני שאנחנו בעצמנו לא אינטגרלים.

החברה האנושית היא כמו גידול סרטני בגוף של הטבע, מפני שכל הטבע נמצא בהומיאוסטזיס, באיזון, בהרמוניה. ורק האדם, שצורך מעבר למה שנחוץ לקיומו, מהווה את הגידול הסרטני שמחסל את כל מה שנמצא סביבו, ובסופו של דבר מת בעצמו והורג את הגוף כולו. האגו שלנו שמאלץ אותנו בחופזה ובחוסר הגיון מוחלט כל הזמן לצרוך ולצרוך, הביא אותנו למצב הזה.

ועכשיו אנחנו מתחילים לגלות שהדרגה הבאה של האנושות זאת הדרגה של צריכה נבונה, שנצרוך רק את מה שנחוץ לנו לקיום נורמלי, שקט, נוח, בריא, ובטוח. אולם יחד עם זאת לא נרדוף אחרי משהו כדי כל הזמן לייצר ולזרוק.

חוקרי המכון שלנו עסוקים בהכנת האנשים לדרגה הבאה.

מתוך ההרצאה באוניברסיטת שאוליי, 22.03.2012

ידיעות קודמות בנושא:
הסכם בין אוניברסיטת שָאוּלָיְי ומכון ה- ARI
האגואיזם מתקרב לקו הסיום
האגואיזם הגיע לקצה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest