דף הבית / המשבר ופתרונו / העולם הופך להיות יותר ויותר מחובר

העולם הופך להיות יותר ויותר מחובר

ידיעה מאת (McKinsey Global Institute): העולם הופך להיות יותר ויותר מחובר, 35% מהמוצרים חוצים את הגבולות בהשוואה ל- 20% בשנת 1990, יותר משליש של ההשקעות הפיננסיות הן עסקאות בינלאומיות, 20% מתעבורת האינטרנט היא בינלאומית, היקף המסחר הכללי הוא 36% מהתמ"ג העולמי (אבל זה עדיין נמוך יותר מ- 52% משנת 2007 שלפני המשבר), רוסיה דורגה במקום התשיעי מתוך 131 בדירוג הקשרים בין המדינות עם הכלכלה העולמית.

תגובתי: מכל הדוחות ניתן לראות עד כמה כולם מקושרים הדדית, אף על פי שלמעשה הקשר שלנו הוא הרבה יותר גדול, כי לא נלקחים בחשבון הקשרים בין בני האדם, בין התרבויות, ערבוב האוכלוסייה.

הטבע תיכנת את המשך ההתפתחות של האנושות באיחוד יותר ויותר גדול. אנחנו לא יכולים לברוח מהתוכנית הזאת. ככל שאנחנו נתנגד לה יותר, כך ניאלץ ללכת בעקבותיה ביתר ייסורים. חוקי הטבע הם חסרי רחמים.

בדרגות הקודמות של ההתפתחות (של האבולוציה), הטבע פיתח באופן מאולץ את החומר מדרגת דומם לדרגת צומח ומצומח לחי. אנחנו גם כן שייכים לחלק החי של הטבע, מפני שהתפתחנו בצורה לא הכרתית. אבל למדרגה הבאה של "האדם המדבר" (אדם, מהמילה "דומה", הדומה לטבע, לבורא) אנחנו צריכים לעלות בצורה הכרתית, בכך שמושכים את כוח הטבע לפי רצוננו.

בזה אנחנו הופכים להיות דומים לטבע, ולא שהולכים בצורה אינסטינקטיבית אחרי הפקודות שלו מתוכנו. על כך מדברת חכמת הקבלה – איך לעלות לדרגת ההתפתחות הבאה. לכן היא הייתה נסתרת עד ימינו, היא חיכתה לסיום של ההתפתחות האינסטינקטיבית (לא הכרתית) שלנו.

ידיעות קודמות בנושא:
מקושרים ברשת אחת
צנרת בלתי נראית של עזרה הדדית
אחדות בין הטבע לחברה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest