דף הבית / המשבר ופתרונו / העולם הגלובלי: בעיית הניהול

העולם הגלובלי: בעיית הניהול

דעתו של א. צ'ומקוב, (CHUMAKOV. A) דוקטור לפילוסופיה, פרופסור באקדמיה לכלכלה של ממשלת רוסיה: החשיבה המדעית והחברתית, שבאופן מסורתי רגילה להסתכל על הכלל דרך הפריזמה של סך החלקים הבודדים שלו, בניסיון להבין את המצב החדש בנסיבות שהשתנו, נשארת על העמדות הפילוסופיות והמתודולוגית הישנות. זה מזכיר את המשל על שלושת העיוורים שנתקלו בפיל, כאשר מי שתפס את החדק של הפיל חשב שזה נחש, מי שתפס את הרגל שלו חשב שזה עץ, ומי שנשען על צידו סבר שעומד ליד הקיר, ואף אחד לא הבין שיש לו עסק עם פיל.

כתוצאה מהגלובליזציה במספר רב של היבטים, על פי הפרמטרים העיקריים של חיי החברה, בתחילת מאה ה-21 העולם הגלובלי נסגר והפך למערכת שלמה. עם זאת, לא רק בתודעה הציבורית, אלא גם בקהילה המדעית אין הבנה על כך שאת העולם שהשתנה, ואת הגלובליזציה שמאפיינת אותו, עם ההשלכות האפשריות, לא ניתן להבין אלא דרך הפריזמה של אחדותו ושלמותו של העולם שבו אנו חיים.

תחת השפעת הגלובליזציה, הקהילה הבין-לאומית כמעט בכל הפרמטרים של החיים החברתיים הופכת למערכת יותר ויותר שלמה ואחידה, ואילו מנגנוני הניהול התואמים לשלמות הזאת, אינם קיימים.

האנושות כבר הגיעה לנקודה, שמעבר לה הניהול הספונטני של היחסים החברתיים כבר לא יכול להימשך. כל המערכת הזאת צריכה להתנהל במודעות ובכוונה, כי העולם של היחסים הגלובליים ללא הניהול הגלובלי היעיל, נידון למבחן רציני.

בצורתו הנוכחית העולם דומה לסירת מפרש השטה במים, שבה עוד לא הותקנו ההגה ומערכת הבקרה של המפרשים, אבל הרוח הוציאה אותה מהנמל השקט לאוקיינוס הפתוח. עם זאת, הצוות שעסוק בבירורים הפנימיים ולא עושה מאמצים כדי לנהל את הספינה, באופן אובייקטיבי נהיה בן ערובה של הנסיבות ואסונות הטבע.

כך גם הקהילה הבין לאומית שנכנסה לעידן של התלות ההדדית הגלובלית, חייבת להפנים את הסכנה שמהווה העולם המודרני כשהוא בלתי נשלט, ולהתחיל לפעול בתיאום ובכוונה. אחרת, מצבנו לא עומד להשתפר. ללא ניהול יעיל, העולם ישקע בתהום של הסכסוכים והסתירות הגוברים.

התייחסותי: איני בטוח שהייתי מבין מה קורה, כמו האנשים האלה, לו לא הייתי עוסק בחכמת הקבלה. אבל בנוסף לניתוח ולאבחנה הנכונים, צריך גם טיפול – ואותו אף אחד מהמדענים לא יוכל להציע. בנוסף לרצון להיות החברה המחוברת בצורה הדדית, צריך למשוך את האור העליון של הבורא כדי ליישם את זה. הרי רק למטרה זו המצב שלנו מתגלה כקריטי.

ידיעות קודמות בנושא:
איך לנהל את העולם האינטגרלי?
המשבר הגלובלי של המאה ה-21
התפתחות יציבה על בסיס שותפות הציוויליזציות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest