דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / העוּבָר של השלב הבא

העוּבָר של השלב הבא

שאלה: מדוע ההתקדמות הרוחנית נעשית דרך הרגשה של הכבדה, למרות העבודה בקבוצה והביצוע של השיטה?

תשובתי: ואיך אתה יכול להתקדם אם לא תהיה לך הכבדה, לא יהיה אגו, אם אתה לא תרגיש שאתה צריך לתקן משהו? בעזרת מה אתה תעלה? איפה המָסָה שלך שאותה צריך לתקן, שממנה אתה תפסל את הצורה שלך שדומה לבורא?

כלומר, כל האגו, שניתן לנו מלידה ושאחר כך מתווסף אלינו בכל מדרגה, זהו אותו החומר שממנו אנחנו מייצבים את הנשמה. נשמה, זה אותו האגו שמיוצב בצורה של הידמות לבורא. אם במקום לבלוע הכול לתוכו, אני משתדל להעביר דרכי את האור העליון לכל השאר, אז האגו הזה הופך לחומר רוחני, ל"מסך ואור חוזר". במקרה כזה נוצרת ממנו ה"נשמה". אנחנו לומדים את זה ב"פתיחה לחכמת הקבלה" וב"תלמוד עשר הספירות".

הבורא ברא רצון. כדי שאנחנו נוכל לעבוד איתו בצורה נכונה, הרצון נופל לתוך כוונה אגואיסטית. על ידי שינוי הכוונה בעזרת האור לכוונה הפוכה, ל"על מנת להשפיע", אנחנו משתמשים ברצון הזה כדי להשפיע. והוא חייב כל הזמן להתפתח בנו, כדי שאנחנו נוכל כל הזמן לעלות ולהידמות יותר ויותר לבורא. לכן, ללא נפילות קבועות לתוך האגו, והתיקונים שבאים אחריהן, אנחנו לא עולים.

בדיוק כפי שאנחנו הולכים על שתי רגליים, צועדים לסירוגין ברגל שמאל ורגל ימין, כך גם בעבודה שלנו תמיד ישנה פעולה ופעולה נגדית לה, זה לא יכול להיות אחרת בעולם שלנו. כי הבורא זה כוח אחד, והכוח השני יכול להיות רק הופכי לו. איך אפשר להפכו דומה לבורא, כלומר להביא את הנברא לכזה מצב, שבו הוא יהיה באותה דרגה, באותו סטטוס, כמו הבורא? לכן הנברא נברא מחומר שרוכש מתוך הצורה ההפוכה לבורא, את הצורה שלו, את השקפתו. הירידה של האדם, זה כמו עלייה, זה כבר "עוּבָר" של המדרגה הבאה.

מתוך השיעור הווירטואלי, 21.04.2013

ידיעות קודמות בנושא:
האם אפשר להסתדר ללא ירידות בעבודה
בדיקת ההתקדמות הרוחנית
דוחפים אותנו מהדרך או נותנים לנו דחיפה קדימה?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest