דף הבית / קבלה לעם / ספר הזוהר / הסרט המרתק ביותר

הסרט המרתק ביותר

laitman_2009-07-18_0906_w-70.jpg

זוהר: פרשת ויצא, סעיף קכ"ז: משום זה, לא נגלה לאה, אלא רחל, כדי להמשיך עינו וליבו של יעקב ביופיה של רחל, ויקבע דירתם שם. ובשבילה נזדווגה לו גם לאה, והעמידה כל השבטים. במה ידע יעקב מי היא רחל, הלוא לא הכיר אותה? הרועים אמרו לו, כמ"ש, והנה רחל בתו באה עם הצאן.

כל התכונות האלה: "באר", "מים", "חרן", "יעקב", "לבן", "רחל", "לאה", "רועים", "עדר", נמצאים בתוך האדם. סיפורי התורה מסבירים לנו כיצד לזהות את הכוחות האלה ולהסדירם בתוכנו.

זה דומה לקונסטרוקטור "לגו". עלינו לזהות את הרצונות הפנימיים שלנו ובהתאם לתמונה שהתורה מציגה לנו, להציב את כל אחד מהם במקומו, עד שנקבל את תמונת היחסים הפנימית שלנו בין כל הרצונות והתכונות האלה, בין העדר, הבאר, המים, שעליהם מדובר בתורה, בדרגות דומם, צומח, חי ומדבר, בכל המציאות הרוחנית.

ברגע שהסדרתי את התמונה הזאת בצורה נכונה, ארגנתי אותה בהתאם להנחיות, נכנסתי אל תוך תצלום בודד בתוך הסרט, ואני מתקדם לתמונה הבאה. כך אנחנו מתקדמים מתצלום לתצלום, מדרגה אחר מדרגה.

בכל שלב התורה מספרת כיצד לעבור ממדרגה למדרגה, בזכות השינויים שבתוכי. בכך שאני משנה בתוכי את הכוחות והתכונות הפנימיים האלו, בהתאם לסיפור, אני מתקדם יחד עם המסופר בתורה. אז סיפור התורה הופך לגילוי.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 24.06.2010

רשומות קודמות בנושא:
לגלות את הזוהר בתוכי
לגלות את ה"אדם" שבתוכי
כיילו את עצמכם לספר הזוהר

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest