דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הספר החשוב ביותר עבור האנושות

הספר החשוב ביותר עבור האנושות

כנס הזוהר העולמי 2014, שיעור מס' 1

כנס הזוהר העולמי 2014 מוקדש לספר החשוב ביותר שנמסר לאנושות מלמעלה, דרך קבוצה של מקובלים מיוחדים שאין לה הקבלה בעולם. כל המציאות היא תוצאה משבירת הרצונות. ובעולם שלנו השבירה התבטאה דרך החורבן של בתי המקדש הראשון והשני.

עשרה המקובלים שיצרו את ספר הזוהר אלה שרידים ששרדו לאחר החורבן. מצד אחד, הם עדיין שייכים לאותם הזמנים הגדולים ולמדרגות הרוחניות הגבוהות שבהן היה נמצא עָם ישראל בזמן בית המקדש, כלומר במצב הרוחני. אבל מצד שני, הם כבר יצאו מתוך השבירה והשיגו ביניהם גילוי מיוחד הודות לעבודה הייחודית לחלוטין.

אף פעם בהיסטוריה לא היה מקרה כזה, שתתאסף ביחד קבוצה שמורכבת מעשרה בני אדם ותוכל להשיג כזה חיבור חזק ותעלה לגובה של 125 מדרגות בתיקון השבירה שקיימת ביניהם. ולכן, דרך החיבור החיצוני שלהם, כלומר דרך הספר, הם הצליחו להביע את המדרגות שאותן הם עברו: משנאה לאהבה, ואחר כך משנאה עוד יותר גדולה עד לאהבה עוד יותר גדולה, וכך עוד יותר ויותר.

כי נאמר, "כל הגדול מחבירו, יצרו גדול ממנו". ולכן, ככל שאנחנו עולים גבוה יותר, כך אנחנו מרגישים את עצמנו רחוקים ומנוגדים זה כלפי זה, שנואים זה על זה. כך מתגלה לנו הטבע שלנו, היצר הרע.

לאדם רגיל אין את היצר הרע, אלא פשוט יש לו רצונות. ואילו היצר הרע מתגלה באנשים שרוצים להתחבר זה עם זה ובזמן הזה, בהתאם להשתוקקות, ללחץ, למאמצים שלהם לחיבור, הם מגלים עד כמה הם אינם מסוגלים לזה. הם מגלים שכל הזמן מתעורר בהם האגו ודוחה אותם זה מזה.

בספר הזוהר כתוב, שאותם התלמידים של רבי שמעון, שכל אחד מהם השיג גובה בלתי רגיל, את "ג"ר דאצילות", לפני השיעור, בניסיון הראשון להתחבר ביניהם, הרגישו שנאה נוראית ובלתי נסבלת זה כלפי זה. את כל המאבק הפנימי הזה ואת הניגודים הם הביעו בספר הזוהר. הם הרגישו כיצד אש השנאה שורפת אותם, דבר שמצביע דווקא על מדרגת גילוי גבוהה מאוד, של גילוי היצר הרע ושל התיקון התואם לו ליצר הטוב.

מתוך שיעור מס" 1, כנס הזוהר העולמי 2014, 05.02.2014

ידיעות קודמות בנושא:
זוהר לכולם
ספר הזוהר והדור החדש
הספר העיקרי בחכמת הקבלה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest