דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / הסמל של המציאות העכשווית: סימן שאלה

הסמל של המציאות העכשווית: סימן שאלה

dumy_100_wp.gif

כנס בצרפת. שיעור מס' 3.

קודם כל האנושות צריכה להכיר את עצמה בדרגת הדומם, אחר כך בדרגת הצומח ואחר כך בדרגת החי.

לכן אנחנו חייבים להתקיים כמו בהמות בעולם הזה, ואחר כך כבני אדם של העולם הזה, בכך שמתחילים להתפתח, לבנות לפתח תעשייה, מסחר, טכנולוגיה, מדע, כדי שבסופו של דבר נבין שכל זה לא פועל. בדרך כזאת אנחנו לא נפענח את משמעות החיים.

heb_o_rav_2014-05-09_lesson_congress_n3_pic061

אנחנו עוסקים במשהו כאן למטה על האדמה הזאת: מבוגרים, ילדים, בהמות, חיות, ובאופן כזה חיים. אבל בשביל מה החיים האלה עצמם? האם יש משהו למעלה מהם? על זה אנחנו מתחילים לשאול לאחר שגדֵלים, עוברים כמה שלבי התפתחות, מאות אלפי שנות אבולוציה ולא מוצאים תשובה.

בסופו של דבר אנחנו מגיעים למשבר שלוחץ עלינו על ידי צרות, בעיות. הוא משפיע לא רק על בני האדם, על החברה האנושית, אלא גם על הטבע הדומם, על האקלים, על הצומח ועל החי, שדרכם הבעיות מגיעות עד אלינו.

הוא מביא אותנו עד לכזה מצב שאנחנו שואלים על משמעות החיים כבר לא מתוך סקרנות, לא מתוך הרצון לגלות על המקור העליון שלנו, מאיפה באנו ולמה, אלא פשוט מתוך ייאוש, מהרצון לקבל מילוי בחיים הריקניים הללו שלא מביאים שום שמחה.

האנושות מתקדמת ומתקרבת למשבר כולל שמגיע ולוחץ ומחייב אותנו לשאול שאלות: בשביל מה החיים האלה? למה אנחנו חיים בצורה כזאת? ידוע, שכאשר החיים עוברים ללא עננה, ללא דאגות, אז אנחנו לא שואלים הרבה שאלות. אבל ברגע שמופיעות הבעיות, אז אנחנו מיד מתחילים לשאול.

כך אנחנו מבררים שאין לנו בחירה, ולהכרת משמעות החיים אנחנו צריכים להתחבר בינינו, כפי שמסבירה חכמת הקבלה. אם אנחנו נחבר את חלקי הפאזל, אז נבין מה מתרחש בתמונה עצמה ומאחוריה: מי מנהל אותה, תומך ובשביל מה הוא עושה את כל זה.

המקובלים חודרים פנימה לתוך התמונה הזאת ומעלים את עצמם מעל לזמן, ולכן מסבירים לנו שהכול תלוי בהשגת הבורא. כל הבעיה בחיים האלה, זה להשיג את הבורא, לחפש ולמצוא את המגע עימו, לגלות אותו, להבין, ללמוד, להיכנס איתו לדו-שיח ישיר. אני פונה לבורא, הוא עונה, והוא פונה אליי, ואני מבין מה הוא רוצה ממני.

אם אנחנו נשיג כזה מצב, אז כל הבעיות שלנו תפתרנה. אנחנו נבין את כל מה שמתרחש ואיך לסדר הכול. והעיקר, אנחנו נדע איך להתעלות מעל החיים האלה למדרגה יותר עליונה מהם. אבל לשם כך אנחנו חייבים לגלות את הבורא. לכן המשבר הנוכחי ניתן רק כדי להביא אותנו לזה.

אנחנו חושבים שזה משבר. אבל "משבר" ביוונית מסמל לידה חדשה. לכן לא צריך לתפוס את המשבר באופן דרמטי, אלא דווקא לצפות ממנו להתחלה חדשה, בתנאי שאנחנו נבין את זה ונדע כיצד להתייחס אליו.

מתוך שיעור שלישי בכנס צרפת, 10.05.2014

ידיעות קודמות בנושא:
בתחתית של פירמידה הפוכה
בריאה בסימן שאלה
החיים ניתנו להשגת הבורא שלהם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest