הסכמה נפלאה

laitman_2009-08_2612-70.jpg

פתיחה לפירוש הסולם: סעיף נ"ב: "שלושה יוצאים מאחד, ואחד בשלושה קיים". ב' הקוים ימין ושמאל דישסו"ת אינם יכולים להאיר עד שז"א לא יעלה אליו עם התפילה (מ"ן) וישלים בהם את הקו האמצעי, המכריע ב' הקוין דבינה.

בבינה ישנם שני קווים: קו ימין שכולו חסדים, וקו שמאל שכולו חכמה, והם אינם מסוגלים להתחבר. כל אחד מוכן לתפוס על ידי האור שלו את כל הרצונות בכל 100%, ולכן הם נשארים לעמוד זה מול זה.

אך הם אינם יכולים להאיר זה ללא זה! שניהם מגיעים מלמעלה. אך קו ימין אומר: "כיצד אפשרי הדבר ללא השפעה?! האם השפעה היא לא מטרת הבריאה?". וקו שמאל אומר: "זה אני, יסוד הנברא! אני אור החכמה שחייב להתגלות בו! כיצד אפשר בלעדי?". וכך הם סותרים זה את זה ללא שום אפשרות לפשרה. ובהסכמה ביניהם נמצא הפתרון – בקבלה בכוונה על מנת להשפיע.

נחוץ כאן גורם שלישי, כדי שכל אחד יוכל לסגת מהדעה שלו, להבין את השני. הפתרון נמצא באמצע, וזו אינה פשרה! מאחר ונולדת אפשרות מיוחדת ונפלאה להבין זה את זה, להתלבש זה בזה ולהגיע להסכמה הנפלאה (הסכם זהב). קו אמצעי – זו הדרך היחידה לתיקון הנברא. כל מה שהיה קיים עד לקו האמצעי, אלה היו תכונות הבורא, ורק מהקו האמצעי מתחיל הנברא, המאפשר לחבר השפעה וקבלה.

זו הצורה שבה הנברא יכול להשתתף באופן מקסימלי בהשפעה ולהידמות לבורא. זה כמו ילד שמאחד את ההורים, שני הכוחות המנוגדים האלה של הבורא, ועושה מהם משפחה אחת .

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "פתיחה לפירוש הסולם", 08.06.2010

ראה מאמרים קודמים  בנושא:
ג' קווים
כשהשלום עולה לשלטון
שלושה קוים

לינק מקוצר למאמר: https://laitman.co.il/Phf0s

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest