דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הסכמה להצעתו של הבורא

הסכמה להצעתו של הבורא

כל מה שיש לנו בעולם הזה נחוץ לתיקון שלנו, לעבודה שלנו. אין שום דבר מיותר, לא ניתן להוסיף או להחסיר שום דבר. הכול מכויל בדיוק, מפני שמגיע מהכלי השלם כולו מלא באור, מהמחשבה שבה כבר תחילה מונחת המטרה הסופית, המצב האידיאלי. חסרה רק ההשתתפות שלנו, ההסכמה שלנו עם אותה התמונה המושלמת, עם אותו המצב המושלם שנברא על ידי הבורא.

אבל אנחנו צריכים לתת את הסכמתנו מתוך החושך, מתוך המצב ההפוך, מתוך הספקות והבירורים, כששוקלים את כל הטענות "בעד" ו"נגד". רק אחרי שהאדם בדק ושקל הכול הוא משתכנע שהבורא הוא טוב ומטיב, שהוא מעל לכל הבריאה, הוא הראשון והוא האחרון, ו"אין עוד מלבדו". ואז הוא מעניק לבורא את כל השמות הקדושים בהודיה לכל מעשיו ולהנהגה שהתגלתה לו.

קודם כל, אנחנו צריכים ללמוד את התמונה הזו המפורקת לחלקים, להבין ולהסכים שהיא שבורה ושהמשימה שלנו היא להרכיב אותה על ידי העבודה המשותפת על החיבור בינינו. השבירה התרחשה ביחסים בינינו, אמנם שנראה לנו שהעולם שבור.

הבעיות נראות לנו כחיצוניות: בכלכלה, באקולוגיה, ביחסים הרגילים בין בני אדם, בעבודה, במשפחה, בין בני זוג, בין הורים לילדים, בכל הרמות של הטבע הדומם, הצומח והחי. מסביבנו קורה איזה בלגן אחד גדול ואי סדר מוחלט. אנחנו צריכים לתאר לעצמנו מערכת שהיא כולה קשורה בקשר בין בני אדם. רק על ידי שיפור היחסים בינינו אנחנו יכולים לשנות את המערכת בכל הרמות: דומם, צומח, חי, וכל שכן, ברמת ה"מדבר", במערכות הסוציאליות שעל ידן הוא העלה את עצמו מעל עולם החי.

פעם האדם התפתח מהקוף והתחיל לפתח יחסי ציבור, טכנולוגיה, מסחר ותעשייה. אבל כל זה מבוסס רק על היחסים בין בני האדם. זה המקום היחיד שאנחנו יכולים להשפיע ולשנות. עם שיפור היחסים בינינו שמקרבים אותנו יותר ויותר קרוב לאמת, לחיבור, לאיחוד, לערבות, כל יתר המדרגות של העולם הזה יתאחדו, יפלו למקומן, וכל העולם יירגע ויגיע למנוחה ולשגשוג.

בעבודה הזאת לא מספיק להיות כ"חפץ חסד", שכאילו לא דורש כלום בשביל עצמו. אין מה לעשות, כולנו נולדנו באגו ובו גדלנו. אין בזה שום בושה, צריך רק להכיר את הרע הזה ולתקן אותו: לעשות חשבון נפש מה היא הסיבה שמחייבת אותי להשתנות.

כל אחד עוסק בתיקון הפנימי במדרגה שלו, כמו שכתוב: "חנוך נער על פי דרכו", לפי נכונותו. אבל כל אחד חייב איכשהו לתקן את הטבע שלו. לכן אנחנו צריכים לעבוד בשלושה קווים. "קו שמאל" זה הרע שכל הזמן מתגלה בנו יותר ויותר. "קו ימין" זה התיקון של הרע על ידי כוח ההשפעה שאנחנו מושכים על ידי החיבור בינינו.

מתוך שני הקווים האלו אנחנו בונים את הקו השלישי, "קו אמצעי". רצון לקבל "קו שמאל", המתוקן על ידי האור המחזיר למוטב מ"קו ימין", הופך להיות לכלי רוחני הנקרא "נשמה". ובו מתגלה, לפי השתוות הצורה, המערכת האינטגרלית החדשה, מילוי חדש. זה אומר שהבורא מתגלה בתוך הנבראים בתוך איחוד הנשמות: השוכן ממלא את השכינה. זאת העבודה ב"קו האמצעי".

מתוך ההכנה לשיעור, 24.11.2013

ידיעות קודמות בנושא:
לטעום את הרע ולהתגבר עליו
מינוס בחשבון זה רק חלק מהתמונה
המשימה של העולם – להפוך לאחד

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest