דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הסימנים המיוחדים של הנשמה

הסימנים המיוחדים של הנשמה

"זוהר לעם", פרשת "יתרו", אות ק"צ: "זהו אדם בעל כעס, ולא במהרה, ומעכב את מצב המנוחה שלו. מחזיק עצמו שהוא חכם ואינו כן. מרים ראשו תמיד להסתכל. בעל מריבה הוא בחוץ, ובביתו אינו כן. אינו מחשיב התורה להסתכל בה. דברי בני אדם נחשבים לו כמשא, ומשיב דברים נמרצים עליהם".

הזוהר מדבר על האדם שבנו, שכל הזמן מתגלה. ישנן 125 שכבות בתוך הרצון לקבל הכללי שלנו, ובכל אחת מהן יש עוד שכבות פנימיות, מצבים פנימיים. ובכל פעם, בכל רצון חדש, מתגלה שכבה חדשה של תכונות, דמות חדשה של האדם שבי, דמות ההידמות שלי לבורא, דמות הבורא בתוכי, במה אני דומה ובמה אני שונה מהבורא.

כל הסכום של התכונות החיצוניות והפנימיות, הראש, התוך והסוף של פרצוף הנשמה, הכלים (הרצונות) שניתן להשתמש בהם, הכלים שלא ניתן להשתמש בהם בינתיים (מפני שאין עליהם מסך), וכן הכלים שלא ניתן להשתמש בהם עד לגמר התיקון המלא, הנקראים "לב האבן" – כל הרצונות הללו יחד נקראים האדם שבנו.

ובכל פעם, בכל רגע של הדרך שלי, של ההתקדמות שלי למצב של האדם השלם, אני מגלה את צורת האדם שבי. כיצד אני יכול לזהות איזה אדם התגלה בי עכשיו, מי אני ברגע הנוכחי, לפי אותם הסימנים הפנימיים והחיצוניים שאני מגלה בתוכי?

לפי כל סוגי התכונות האופייניות שאני מגלה בספירות הראש, התוך והסוף של פרצוף הנשמה שלי, אני יכול לומר איזו צורה טבועה בי עכשיו. אני כביכול קורא על עצמי באיזושהי תעודת זהות עם תיאור מפורט של סימנים.

מכאן ברור לי מי אני ומה אני בפני עצמי, אני מכיר את עצמי, כלומר את התכונות שלי: אלו מהן עובדות בכוונה על מנת להשפיע, ואלו מהן נגד ההשפעה, היות והן עדיין אגואיסטיות, עד כמה צמצמתי אותן, עד כמה הן שורות בקליפה, ובאיזו מידה הן מתקדמות לתיקונים. כל זה הוא דמות האדם, וחוץ ממנה אין שום דבר. הדמות הזאת כוללת בתוכה הכול.

לכן, כשאנחנו קוראים את הפרשה הזאת בזוהר, אנחנו צריכים כל הזמן לחשוב על המצבים הרוחניים שלנו, כמו שמשתנות לפניי תמונות של סרט, ובכל פעם מתגלה בי צורת אדם חדשה, עד שכל הצורות האלה יתאספו ויתחברו יחד בתוכי ואשיג את המצב האחיד. אך כל הצורות הקודמות גם הן נשמרות, ועל בסיס כל השגגות והזדונות אני משיג את הצורה האמיתית והשלמה של האדם, הדומה לבורא.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 16.03.2011

ידיעות קודמות בנושא:
הדרך אל ההכרה העצמית
לדעת את סוד הבורא
כל הרשעים והצדיקים בתוכי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest