דף הבית / קבלה ומדע / חושבים מדע / הסימולטור "פלנטה חיה"

הסימולטור "פלנטה חיה"

ידיעה: "האיחוד האירופי מתכנן ליצור מערכת מחשב שתהיה מסוגלת לחזות את הדינמיקה של התפשטות המגפות והקריסות הפיננסיות העתידיות.

מטרתו של הפרויקט "סימולטור פלנטה חיה" היא לבצע סימולציה של תהליכים רבים על פני כדור הארץ, על ידי שימוש בנתונים מכל מקום אפשרי: החל מציוצים בטוויטר וכלה בנתונים סטטיסטיים מטעם הממשלות. הסימולציה מתבצעת דרך יצירת מפות של המגמות החברתיות וחיזוי המשברים העתידיים בעזרת ניתוח המידע על ידי המחשבים העוצמתיים שקיימים בעולם.

הרעיון הוא לאסוף את המידע ממקורות רבים, ולאחר מכן לנתח אותו בעזרת המחשבים. בעיות רבות שבהן אנחנו נתקלים כיום: חוסר יציבות חברתית וכלכלית, מלחמות, התפשטות המגפות – קשורות להתנהגות האדם, אך איננו מבינים כיצד פועלים החברה והכלכלה".

התייחסותי: המדענים לא יגיעו להבנת העתיד של העולם, עד שהם בעצמם לא יהיו תואמים לטבע – על ידי תפיסת העולם האינטגרלי והאהבה לכל הסובב אותם. ואז הם יגלו את הקשרים בטבע שכרגע נסתרים מהם: קשרי ההשפעה, האהבה והערבות ההדדית.

הקשרים הללו היו נסתרים מהאדם, מפני שהוא לא היה מסוגל לגלות אותם בתכונותיו האגואיסטיות. אנחנו צריכים שיהיה לנו כזה חיישן לניהול הטבע, אך הוא יכול להימצא רק בתוך אדם מתוקן. הפרויקט צריך להיקרא "החינוך האינטגרלי" ועליו לספק לכל אחד ואחד את האפשרות לגלות את כוחותיו ה"נסתרים" של הטבע.

הכוחות הללו "נסתרים" בגלל ההבדלים בין האדם, האגואיסט, לבין הטבע שכולו אלטרואיסטי. אך ככל שהאדם רוכש את התכונות הדומות לטבע, הוא מגלה את מערכת ההפעלה של כל היקום, ויכול להיכלל בעצמו במערכת הזאת, כחלק פעיל שלה. וככל שהוא נעשה דומה לטבע ונכלל בתוכו, הוא מתחיל לשלוט בעולם, מפני שהוא נמצא איתו בקשר של אהבה מוחלטת.

דיעות קודמות בנושא:
להקדים את המכות
חינוך אינטגרלי, בלי תנועות חדות
כולם זקוקים לחינוך אינטגרלי

One comment

  1. אהבה זה טוב ויפה, אבל עדיין אי אפשר להתכחש לעובדות מדעיות, שהאדם מגלה – ואם אלוהים אלא היה רוצה שיגלה, הוא לא היה מעניק לאדם את הבינה והשכל. ברור שאי אפשר לצפות הכול, מזג אוויר וסערות ועוד, אבל אפשר לנסות כדי להציל אנשים טזה חשוב יותר מכל.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest