הסיכוי של העולם

laitman_2010-11-09-11_6785.jpg

שאלה: מתי העבודה שלנו תשתקף בצורה מעשית על שיקול הדעת של המדענים והחוקרים?

תשובתי: אנחנו צריכים לעזור להם לראות את התמונה בכללותה. הם כבר מדברים על הסימנים של העולם האינטגרלי, אך הם אינם יכולים לחבר מחקרים נפרדים למערכת אחת, לשיטה אחת יחידה.

וחוץ מזה, הם מפחדים לחדור לעומק הנושא הזה, מפני שזה מוביל לעימות עם השלטונות. הממשלות הנוכחיות עדיין פועלות באופן אגואיסטי ואינדיבידואלי, ואינן מבינות שבזה הן הורסות את עצמן. לפוליטיקאים אין תפיסה אינטגרלית. המדענים, בשונה מהם, צופים על הטבע ומספרים על מה שהם רואים. אבל מי שומע להם, זה כבר עניין אחר…

קיימת בעיה נוספת: כל המילים היפות שישָמעו מפיהם של כל מיני המומחים, כמה שיתפלספו על הקשרים ההדדיים ועל הצורך באיחוד, אין להם האמצעים למימושם. הכסף והצבא לא יעזרו כאן. אפילו שכל בני האדם בעולם יצעקו: "כן, אנחנו רוצים להיות כפר אחד גלובלי!", מה יקרה לאחר הבעת ההסכמה הזאת בפה אחד? שום דבר חוץ ממלחמת עולם. בכך שירגישו עוד יותר חזק את הקשרים שכובלים אותם זה לזה, הם יפתחו במלחמה כדי לקרוע את הקשר הזה.

למדענים אין פתרון, הם אינם יודעים איך לשנות את האדם. אז בשביל מה לצעוק על הנזק של האגו אם אין לך תרופה? בעבר הרופאים היו מסתירים מהחולים כל מיני מחלות סופניות. לא היו האמצעים כדי לעכב את התפתחות המחלה או לרפא אתה, ולכן השאירו את האדם בחוסר ידיעה כדי שהוא יסבול פחות. התורה אומרת, "אל תשים מכשול בפני עיוור", בשביל מה לגלות לו את האמת אם אין בכוחך לעזור לו להתגבר עליה?

לכן, ללא הגילוי של חכמת הקבלה, ללא המסר על הערבות שייצא מאיתנו, לאנושות אין שום סיכוי לתקן משהו. וזאת כבר הבעיה שלנו: איך ליצור קשר עם בני האדם ולהסביר להם שניתן לתקן את האגו ובזה לתקן את העולם.

מדובר דווקא על תיקון האדם. שום דבר אחר לא יעזור כאן. רבים כבר מבינים שכל הרע טמון בטבע האנושי, אבל הם מרימים ידיים: "האדם הוא אגואיסטי, ואין כאן מה לעשות". אם אנחנו לא ניתן לאנשים את השיטה לתיקון האגו, אם לא נסביר שזה באמת ניתן למימוש, אז לעולם אין שום סיכוי. אבל אנחנו בינתיים מתרשלים…

מתוך שיעור על "מבוא לספר הזוהר", 30.03.2012

ידיעות קודמות בנושא:
זה לא ניסוי על עכברי מעבדה!
מטריצה רוחנית וקוטג' לארוחת הבוקר
הטבע מעל להיגיון

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest