דף הבית / קבלה לעם / קבלה למתחיל / הסיבה למיתוסים סביב חכמת הקבלה

הסיבה למיתוסים סביב חכמת הקבלה

שאלה: מהי הסיבה להופעתם של המון מיתוסים סביב חכמת הקבלה?

תשובתי: הבעיה היא שחכמת הקבלה מדברת בארבע שפות. כלומר את השפה הכי פשוטה, שעל ידה היא מציגה ומספרת הכול, האדם הרגיל לא מבין. אבל כשמתחילים ללמד בעזרת השיטה המיוחדת הזו, האדם מתחיל לרדת לעומק העניין לתוך חכמת הקבלה, ואז הוא מתחיל לגלות בשפה הזאת ארבע גישות מיוחדות, והוא מתחיל לשמוע ולראות בה את המשמעות הפנימית. ומי שלא לומד, אלא סתם קורא את מה שכתוב, הוא רואה בכתוב סיפורים, מעשיות ואגדות בלבד.

התורה נכתבה בעיקרון בשפה פשוטה, וכולם מבינים אותה כפי שהיא כתובה. אבל למעשה, בתוכה טמונה משמעות באמת סודית, אותה יודעים רק המקובלים, מה גם שאי אפשר לגלות את זה לאחֵרים, כל אדם צריך לראות ולהרגיש זאת בעצמו. לכן במשך אלפי שנים הופיעו סביב חכמת הקבלה המון מיתוסים, ואילו המקובלים כתבו בצורה מטעה ומבלבלת, לא רק מפני שרצו להסתיר את חכמת הקבלה, אלא גם מפני שאי אפשר היה להביע בצורה ברורה יותר את מה שהם הרגישו וגילו בעולם העליון. לכן יוצא, שחכמת הקבלה בעיקרון אשמה בזה שסביבה ישנם כל כך הרבה מיתוסים.

שאלה: המקובלים בכוונה בלבלו את העם?

תשובתי: לא, בשום פנים ואופן. אבל מאחר והם כתבו על אותו עולם שאיננו יודעים עליו שום דבר, אז העם החל לתאר לעצמו את העולם העליון בצורות ולבושים גשמיים: כאילו שבני אדם, זה בני אדם, וחיות, זה חיות, כל מיני חפצים וכל האווירה, כל זה נראה לאדם הרגיל כאילו שזה מתרחש בעולם הזה. אבל בעצם, הכול זה מערכת אחרת לחלוטין, פשוט צריך ללמוד ולחקור אותה. המקובלים כתבו עבור אותם אנשים שירצו ללמוד את חכמת הקבלה ולעלות לעולם העליון, לא הייתה להם ברירה אחרת! כך הכול מתוכנן. כשאדם פותח ספר קבלי, הוא יכול לקרוא בו את כל המילים, אבל יחד עם זאת לא להבין כלום. אם אני לא מכיר בכלל את העולם העליון וקורא איזה ביטוי עליו, אני פשוט לא יודע מה זה אומר. משתמשים שם במילים של העולם שלנו, אבל לְמה המחבר מתכוון? לא ידוע לי.

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 4.10.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest