דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הסיבה לכל העיכובים

הסיבה לכל העיכובים

שאלה: אילו שיטות מעשיות קיימות לחיזוק העבודה הפנימית שלנו?

תשובתי: אנחנו צריכים להרגיש יותר את השייכות שלנו לקבוצה הכללית העולמית. יש לה יותר כוח ואפשרויות להעלות אותנו מתוך הקבוצות הפרטיות לרצון הכללי המשותף. אנחנו חייבים לגלות אותו באיחוד שלנו, בכך שניצור בינינו את תכונת ההשפעה הראשונה.

אני מקווה שבכנס "קבלה לעם" העולמי זה יקרה, וקווֵי הגבול שלו יצטיירו בתוכנו. ואחר כך התפקיד שלנו זה להשתדל להחזיק עימו את הקשר, כלומר להתאחד יותר ויותר יחד עם הגדילה/הגילוי התמידי של האגואיזם בכל אחד. אילו פעולות יעזרו לנו בזה? – מכל המקורות הקבליים ושׂיחות עם הרב"ש, אני רואה רק אמצעי אחד: על כולם לבקש את זה בזמן הלימוד. במשך כל היום לפני השיעור אני חייב לברר לעצמי מה כדאי לבקש.

במה שלא אעסוק, איפה שלא אעבוד, אני חייב להגיע ללימוד עם השאלה, עם הבעיה, בכך שיודע מה לבקש עכשיו. כל אחד חייב ללכת לשיעור עם שאלה המכוונת למטרה. אפילו שלכל אחד שאלה משלו, מנוסחת אחרת, שהועברה דרך המצב האישי – זה לא משנה. העיקר זה להגיע עם שאלה, עם דרישה. כל השאלות האלו נכללות במלכות של עולם האצילות, היא מעלה מ"ן לזעיר אנפין והוא מעלה לבינה. וזה מה שאנחנו צריכים: רצון, התעוררות, תשוקה, צעקה, עד שנשׂיג את שער הדמעות.

לצורך ההכנה לבקשה ניתנים לנו כל שעות היום שלפני השיעור, והיא בעצמה מופיעה בזמן השיעור. ולא חשוב איזה חומר אנחנו לומדים, אם אנחנו קוראים או שואלים שאלות, את השעות של הלימוד אני מקדיש לבקשה: כיצד לקבל את מה שבמשך היום אני הפכתי לרצון שאין מנוס ממנו, שעכשיו אני חייב ליישׂם. הסיבה לכל העיכובים – הכנה בלתי מספקת, חוסר בקשה אמיתי בזמן השיעור כשאנחנו נמצאים יחד, עם האור בפנים, עם הכלי המשותף.

ולכן עכשיו, כשאנחנו מתכוננים להתאחד בכנס, חשוב מאוד להיכנס אליו עם רצון אמיתי הדומה אצל כולם. בסגנונות ונוסחים שונים עלינו לגלות את המהות המשותפת: אנחנו רוצים לגלות את הכוח העליון. איזה כוח הגבוה ביותר ביחס אלינו? – אנחנו מתארים את הרצון לקבל, והכוח הגבוה יותר זה הרצון להשפיע. אותו אנחנו רוצים לגלות בתוכנו כדי שהוא ימלוך בנו, ימלא אותנו. וזהו גילוי הבורא בנבראים.

אפילו שהרצונות שלנו קטנים, אך אם הם יתאחדו, העוצמה המשותפת שלהם תספיק כדי שאנחנו נגלה את הבורא. אנחנו מוכנים, זה בטוח. ואחר כך יישאר לנו רשימו, התרשמות מהגילוי שתאפשר לנו כל יום בקבוצה הביתית שלנו להשתוקק למצב הזה, למשוך אותו, לחזק ולהגביר, לבנות על הבסיס שלו מדרגות חדשות.

נתאסף, נתחבר, נגלה בינינו את הבורא ותפילת הרבים תעלה אותנו לרוחניות!

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "הסתר וגילוי של השי"ת", 05.11.2010

ידיעות קודמות בנושא:
הכנה – ערבות ללימוד מוצלח
השׂכל פה לא עוזר
המחשבה העיקרית

2 comments

  1. אני לא יבוא לקונגרס ואני חייב לציין שליבי אליכם ואנחנו מזרזים את הזמנים בזכות תודה לרב המקובל מורי ורבי הרב לייטמן מי יתן ותחיה לראות את משא כפך ה חפצ למען צדקו יגדיל תורה ויאדיר יתגדל …..

  2. יונה אריה פיינברג

    לרצות איחוד כוונות ההשפעה יחדיו, לגילוי הבורא לנבראיו.
    שנוכל כולנו לקבל בלי בושה ולהשפיע צריכה לאהיות מטרת איחוד הכוונות.
    כוונות המחשבות נקלטות בתדר הרוחני אצל הבורא.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest