דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הסיבה והמסובב מתחלפים במקומות

הסיבה והמסובב מתחלפים במקומות

שאלה: איך אפשר לתאר לעצמנו בצורה נכונה את הצורך בנוכחות הבורא בחלל הריק שנוצר בתוכנו?

תשובתי: זה הכרחי שהוא ישלוט בחלל הריק הזה. תמשיכו לחקור את המקום הריק ולהיכנס יותר ויותר לתוכו. כי אם לא תהיה במקום הריק הזה שליטה של הבורא, אז אנחנו ללא ספק נברח מכל חיבור עם החברים, מכל צורה של השפעה.

בזה כל ההבדל בין עשר הספירות של המדרגה התחתונה והמדרגה העליונה: מה שהיה סיבה בדרגה התחתונה, הופך להיות האמצעי בדרגה יותר עליונה. במצב הקודם אנחנו הרגשנו חיבור ואיחוד בין החברים, ועכשיו לא מרגישים את זה, לכן אנחנו צריכים את הבורא שיחבר אותנו. ובשלב הבא, בדרגה היותר עליונה, יתרחש ההיפוך. כאן אני צריך את הבורא כדי שנהיה מחוברים, כדי שישמור לי על המצב של הכנס. ואחר כך כל הכנס וכל המצב הריק שנוצר יהיו מיועדים לכך שאנחנו נגלה את הבורא.

זהו הבדל איכותי בין המדרגות, כאשר "מלכות דעליון" הופכת להיות "כתר לתחתון", זו התחלפות של סיבה ומסובב, כלומר משתנה הסיבה בשביל מה אני עושה את זה. כמו שילד, כל עוד הוא קטן, אז הוא משתמש בהורים, וכשגדל הוא משתמש בעצמו כדי לעזור להם. או כמו בדוגמה של האורח ובעל הבית: בעל הבית משתדל לעשות הכול בשבילי, מכבד אותי בכל מיני מאכלים, ואם האורח, אני, עולה למדרגה יותר עליונה, אז אני מחזיר לבעל הבית את כל היחס הטוב שלו. הסיבה והמסובב מתחלפים במקומות.

לכן אנחנו עכשיו מרגישים את עצמנו מרוקנים לאחר אותו המצב הנעים שהיה בכנס. שם אנחנו הרגשנו את החיבור שלנו עם החברים והיה לנו נעים וטוב. עכשיו, ההרגשה הזאת נעלמה ואנחנו רוצים לחזור לאותה ההרגשה. אבל מה יכול לעזור לנו בזה, כיוון שאנחנו בעצמנו לא מסוגלים להחזיר אותה, ההרגשה הזאת מתקררת ונעלמת. רק הבורא יכול להחזיק אותה, אבל איפה הוא? אנחנו חייבים שתהיה הנוכחות שלו.

ואחר כך אנחנו מתחילים להבין, שהעניין הוא לא בלמשוך את הבורא לתוך המצב שלנו כדי לתקנו, אלא להשתמש במצב הזה לגילוי הבורא וליהנות לו. אנחנו כבר לא מחכים שהוא יבוא ויגרום לנו הנאה, אלא אנחנו משתמשים בריקנות הזאת כדי לבקש מהבורא להתגלות ושתהיה לנו האפשרות ליהנות לו.

מתוך ההכנה לשיעור, 19.07.2013

ידיעות קודמות בנושא:
כנס שלא יהיה לו סוף
אנחנו הרי כבר נמצאים בעולם הרוחני!
אור הביטחון

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest