דף הבית / קבלה ומדע / טבע / הסופה "סנדי" – באשמת האנושות

הסופה "סנדי" – באשמת האנושות

laitman_41.jpg

ידיעה The New York Times: "סנדי, נגרמה בעקבות ההתחממות הגלובאלית. גל הסערה מ"סנדי", שכיסה את היבשה היה חזק במיוחד, כיוון שגובה פני הים עולה כבר במשך עשרות שנים. ואת התופעות האלו קושרים לפליטת גזי החממה לאטמוספרה.

צריך לתפוס את "סנדי" כמבשרת הסופות העתידיות, מכיוון שגובה פני הים עולה במהירות מואצת. בזמן האחרון, הסופות התחילו להיות אכזריות יותר, אך ניתן להסביר זאת גם על ידי המחזוריות הטבעית של הטבע.

ידיעה Time: ההפסדים מ"סנדי" נאמדים בינתיים בשישים מיליארד דולר. הצמיחה הכלכלית של ארה"ב תפחת ב-0.6%, חברות הטיסה וחברות הבנייה יאבדו חלק מההכנסות. רוב הנפגעים מהשיטפון לא יוכלו לקבל פיצוי על הנזק מפוליסות הביטוח, משום שהפוליסות הסטנדרטיות לא יכסו את הנזק שנגרם עקב השיטפון.

ההתפתחות הכלכלית תואט. המסעדות והחנויות יימשכו פחות קונים, המפעלים יכולים להיסגר או לצמצם את היקף העבודה, ההוצאות הבלתי נמנעות על שיפוץ הבתים יכולות להביא לצמצום ההוצאות בתחומים האחרים.

ידיעה: הסופות מופיעות מסיבות בלתי תלויות בשינויי האקלים, אך כוחן ההרסני הופיע דווקא כתוצאה מעליית הטמפרטורה מעל פני כדור הארץ.

שינוי האקלים מתרחש באופן מהיר יותר, מאשר החישוב שנעשה על ידי המומחים לאקלים. מה נעשה אם הסופות ההרסניות יחזרו כל סתיו ואחריהן יגיעו חורף קר בצורה בלתי רגילה וקיץ חם ויבש?

דווקא עליית הטמפרטורה בעולם היא זאת שאשמה בסערות האכזריות, חורפים חמים מדי בארה"ב וחורפים קרים מדי באירופה.

ארה"ב, קנדה ואירופה הן אלו שתסבולנה ממזג האוויר הקר או ממזג האוויר החם בצורה קיצונית. הסופות ההרסניות אפשריות בסתיו.

השנה, הלוויינים רשמו את השיא של התכת הקרח באנטרטיקה, טמפרטורת האוקיינוסים עלתה והאטמוספרה הפכה ללחה יותר בגלל ההתחממות. מה שמוביל לסופות חזקות יותר הסופגות לתוכן יותר לחות, ולאחר מכן מסתערות על איזור החוף.

הערתי: הצורה החזקה ביותר שאנחנו משפיעים על הטבע היא בצורה הרוחנית ולא בצורה הפיזית. אנחנו יכולים להשפיע על ידי ההתנגדויות האגואיסטיות שלנו זה כלפי זה, למרות שהטבע דורש מאיתנו השתתפות אקטיבית במערכת של שיתוף פעולה, הרמוניה ואינטגראליות. כל הטבע, הדומם, הצומח והחי, שומר על התנאי הזה באופן אינסטינקטיבי. והאדם חייב ללמוד את מערכת הטבע ולקבל החלטה הכרתית על האיזון שלו איתו. וכדי לשמור עליו, חייבים להגיע לכלל "ואהבת לרעך כמוך" שבתורה.

ידיעות קודמות בנושא:
הסופה "סנדי": לשם מה ולמה?
סופות הוריקן מזהירות את תושבי כדור הארץ
הסופה "סנדי" – במלכודת של האגו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest