דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הסולם מוכן, הבחירה בידיך!

הסולם מוכן, הבחירה בידיך!

הקדמת ספר הזוהר. מאמר "ביאור כללי לכל י"ד מצוות, ואיך מתחלקים לז' ימי בראשית", אות ט': "והביאור הוא, בשיתוף של מדה"ד במדה"ר, שכשהמלכות עלתה במקום בינה, נבקעו המדרגות לשני חצאים: גו"ע ואח"פ, או מ"י אל"ה… ועיקר ההבחן הזה ניכר בפרצוף ישסו"ת, שאין בו אלא ו"ק דאורות בגו"ע דכלים, הנקרא משום זה בשם מ"י. ואח"פ שלה, שהם ג' אותיות אל"ה, נפלו למדרגה שמתחתיה, זו"ן. ואח"פ שלהם נפלו למדרגה שמתחתיהם, שהם ג' עולמות בי"ע".

הזוהר מספר כיצד סולם המדרגות הרוחניות בנוי ממעלה למטה. כל מדרגה אינה נמצאת לגמרי מעל המדרגה הקודמת לה. חלק מהמדרגה העליונה נכנס לתוך התחתונה, כך שלאף מדרגה אין מקום פנוי, חוץ מהנקודה המרכזית שלה, שנקראת השליש האמצעי דתפארת. מהשליש העליון דתפארת ומעלה, כל מדרגה מקבלת מהמדרגה העליונה ששקועה בה. מהשליש התחתון דתפארת ומטה, כל מדרגה נמצאת בתוך התחתונה. כך מורכב כל סולם המדרגות.

האח"פ של העליון נמצא בתוך גו"ע של התחתון, שנמצא בתוך גו"ע של התחתון שלו, וכן הלאה. בתוך כל מדרגה קיימת שכבה קטנה, שליש אמצעי דתפארת, שנשארה פנויה וחופשייה מהשפעת העליון ומהצורך להשפיע לתחתון.

בחלק העליון של הגו"ע, שבו שקוע האח"פ של העליון, כל פרצוף נמצא בשליטת העליון. בחלק התחתון של האח"פ שלו, שירד לגו"ע של התחתון, כל פרצוף הועמד לשירות התחתון.

אם כך, לכל פרצוף נשאר רק השליש האמצעי דתפארת, שהוא החלק העצמאי, שבו הוא מחליט למי הוא רוצה לשייך את עצמו, לעליון או לתחתון, לעלות כל הזמן למעלה או להישאר למטה. כך בנוי סולם המדרגות ממעלה למטה, ואנחנו צריכים להשתמש בו בצורה הנכונה, כדי לעלות.

מתוך שיעור על הקדמת ספר הזוהר, 02.03.2011

ידיעות קודמות בנושא:
החופש נולד מתוך האהבה
מנהרה צרה אל החופש
שרשרת הנשמות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest