דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הסוד של תענוג אמיתי

הסוד של תענוג אמיתי

שאלה: לדבריך כדי "להתמלא באור" צריך להשתחרר לגמרי מהאגואיזם. האם הנאה מיופיו של הטבע, מגוף האדם, מתמונות וצלילים, נקראת אגואיזם?

תשובתי: איננו צריכים לחשוב איך ובמה להתמלא, זה מגיע בכל מקרה ללא קשר אלינו, עלינו רק לחשוב כיצד אנחנו רוצים להתפתח. להתמלא בהנאה מהטבע, מצלילים, מתמונות, מצבעים, למרות שאלו דחפים אנושיים טובים, אין להם שום שייכות לחכמת הקבלה ובאפשרותך להמשיך ליהנות מהם.

חכמת הקבלה מדברת על השגת מקור החיים, על הכוח שמחזיק את כל הטבע כולל היקום שלנו ואותנו עצמנו, ולכן היא איננה מציעה לאדם להתנזר ולוותר על תחביבים והנאות בחיים האלה, בהחלט לא. אתה יכול להמשיך לעסוק במה שאתה רוצה. אבל אם תלמד ברצינות את חכמת הקבלה, היא תתחיל לכבוש אותך ולהעביר את האינטרסים שלך לרוחניות, כלומר הסיבות והתוצאות של פעולותיך יעניינו אותך יותר.

חכמת הקבלה מכניסה אותנו למערכת ההנהגה של העולם שלנו, למערכת הבריאה. זה שונה במקצת מגילוי של ציוץ ציפורים או שלל צבעים.

נעים לשמוע שאתה מתחיל להבין שחכמת הקבלה היא מקור החכמה שהתגלתה לאנושות לפני כ- 6000 שנה ויש מה ללמוד ממנה, יש בה עומק אין סופי של חוקי הטבע שמגלים תמונת עולם מלאה ומקושרת לחלוטין בהדדיות.

בעולם שלנו לומדים ביולוגיה, זואולוגיה, פיזיקה, כימיה, מדעים שונים על העולם הסובב אותנו, ואילו חכמת הקבלה היא מדע אחד שמסביר ומגולל בפנינו את הטבע כולו, כאחד יחיד ושלם שבו אנחנו נמצאים וכל העולמות כולל העולם שלנו וכל התגלות מתחילת הבריאה ועד סופה. זו חכמה אחת, גישה אחת שפותחת בפנינו הכול ולכן ההשגה כה מיוחדת.

הערה: אבל יחד עם זה אנחנו לא מפסיקים להרגיש את יופיו של הטבע ולאהוב מוזיקה קלאסית.

תגובתי: הכול נכון, גם אני אוהב מוזיקה קלאסית, מרגיש ונהנה מיופיו של הטבע, אני אדם רגיל, פשוט. אבל עם זאת, הקשר ההדדי של כל חלקי הטבע שמגלה חכמת הקבלה, מקנה תענוג אחר של קשר הדדי, של השלמה הדדית של כל החלקים, של כל החוקים, של כל מה שמתרחש, ודווקא בהשגה של התמזגות כל התכונות, החוקים, הפעולות, המחשבות מתחילתן ועד סופן, בהשגת האיחוד של הטבע, האדם מוצא אושר אמתי, סיפוק.

האדם מתחיל להבין עד כמה כל חלקיק, כל מחשבה, כל תנועה, מקושרים הדדית עם הטבע לאורך הדורות ומה שלא יקרה, לכל פרט יש את המקום האורגני שלו במערכת. דווקא השגת האיחוד נותנת לאדם תענוג עצום.

מתוך שיעור וירטואלי, 2.02.2020

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest