דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הסביבה עשתה מהקוף אדם

הסביבה עשתה מהקוף אדם

הסביבה, זה הכול – מאותו הרגע שהקוף ירד מהעץ והפך להיות אדם. על זה כתוב בספר "עץ החיים" של האר"י, 400 שנה לפני דרווין. החל מרגע זה והלאה, הם כבר הפכו להיות לא סתם להקה של קופים, אלא הפכו להיות לאיזו מין "סוציו", חברה סוציאלית, כלומר חיבור שיתופי, חיבור של אינדיבידואלים. שכל אחד הוא אישיות בפני עצמו, ובכל זאת כולם מחוברים יחד, ויש ביניהם איזה שהם קשרים מיוחדים שכל הזמן נמצאים בהתפתחות.

זוהי ברית למען מטרה מסוימת: התגוננות נגד חיות טרף, נגד להקות של קופים אחרים, וכולי. כך מתחיל להתפתח יותר ויותר המבנה החברתי.

והתפתחות האדם אפשרית רק על ידי הסביבה! ישנן אגדות על קיום של איש השלג, שחי איפה שהוא בהרי ההימלאיה. אבל מדוע אנחנו מתארים אותו כפרא אדם, בגובה של שניים וחצי מטר, שמכוסה בשערות, ולא חושבים שהוא יכול להיות עדין, יפה, טוב? מפני שהוא חי לבד! אולי יש לו משפחה, אבל זו עדיין צורת קיום בדרגת החי, ולא כמו החברה האנושית.

לכן, אם אתה בחרת באיזו סביבה, אז אתה חייב להתכלל בתוכה. אתה צריך כל הזמן לעורר את עצמך בקנאה, זהו אמצעי יעיל ביותר. צריך לקנא באחרים, עד כמה שהם כבר מתקדמים, פעילים, רצים לכל מקום, חדורים במטרה. אם אתה תתחיל לקנא בהם, אז לבטח תצליח.

מתוך שיעור על מאמר ס"ד מספר "שמעתי", 15.11.2013

ידיעות קודמות בנושא:
שליטת הסביבה
קנאה, תאווה וכבוד
הסביבה המחנכת

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest