דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הסביבה במקום הבורא

הסביבה במקום הבורא

על הבורא עצמו איננו יכולים לומר דבר, אך המקובלים שמשיגים אותו, אומרים ש"אין עוד מלבדו – טוב מיטיב", והוא אינו משנה את יחסו כלפינו. כלומר, הם מגיעים להשגת הכוח העליון, שכולל בתוכו הכול. לכן, כל הדרך שלנו היא כזאת. והיום, כשאיננו מרגישים שום דבר פרט לעולם שלנו, צריך להבין שזהו הכלי שניתן לנו עכשיו להשגה. גם עכשיו אנחנו מרגישים את הבורא, אך בהתאם לכלי הקליטה שלנו!

התפיסה שלנו היום הפוכה מהתפיסה האמיתית. איננו תופסים את הבורא כפי שהוא בתכונותיו אפילו לא במידה מינימלית כלשהי, אלא אנחנו תופסים אותו בצורה הפוכה לגמרי. ואפילו איננו מסוגלים להשיג את ההופכיות הזאת. כלומר, המציאות המורגשת על ידינו עכשיו היא הבורא. ואני בעצמי, אתם, והעולם כולו, הם כולם הבורא, אך הוא מורגש בחושים המקולקלים, השבורים. כשאנחנו מתקנים את הרצונות שלנו, את החושים שלנו, אז אנחנו מגלים עוד יותר את הכוח העליון, הבורא עד שמגלים אותו במלואו בצורתו ההפוכה.

חוץ ממדרגת העולם "הזה", שאנחנו מקבלים כמצב ההתחלתי, איננו מסוגלים להשיג שום דבר מבלי להגיע להשתוות הצורה, השתוות התכונות, עם הבורא. הכלי המקולקל חייב לתקן את עצמו, לקבל את צורת הבורא ולהתקרב אליו.

תכונת הבורא היא השפעה ואהבה. לכן, מלמעלה ניתנה לנו האפשרות לעבוד בתוך הקבוצה, וביחסים שלך איתה עליך להגיע להשתוות הצורה עם הבורא. כל אחד צריך להרגיש את הקבוצה, ביחס שלו כלפיה, כמו הבורא. ואת היחס לחברים צריכים להבין כמו היחס לבורא. ואז, על אף שהבורא נסתר, אנחנו יכולים להכיר אותו על פי מעשיו, וכך תמיד להתקרב אליו. במקום הבורא, להציב לפניך את הסביבה הנכונה, שמשתוקקת אליו.

דע, שכשאתה משקר לחבר, אתה משקר לבורא, ביחסך הרע לבורא! זהו סדר העבודה שלנו. לכן, כשמתגלים הרע והשנאה בתוך הקבוצה, זהו גילוי המצב השבור שלנו ובצורה כזאת אנחנו מבינים שאנחנו שבורים והפוכים מהבורא.

המצב השבור הזה של השנאה, נקרא "העולם הזה". ואילו לפני כן זהו רק הקיום הבהמי. דרגת האדם מתחילה מגילוי השנאה. אם האדם מבין שהוא חייב לתקן את עצמו, את הרצונות שלו שבהם הוא מתחיל לתפוס את הבורא, אז יש לו אפשרות לעשות זאת בקבוצה, להשיג את הבורא על פי מעשיו, להתחיל להכיר ולהרגיש אותו עוד יותר לפי מידת התיקונים שלנו.

אנחנו צריכים תמיד להתקדם על פי קו כלשהו, שבו ישראל (האדם המשתוקק ישר אל הבורא), התורה (המאור המחזיר למוטב) והבורא, מתחברים לאחד. האדם מתאים את עצמו לקבוצה ובתוכה הוא מגלה את הבורא.

הקבוצה הופכת לכלי הרוחני שלו לגילוי הבורא. אם הוא יתייחס לחברים בהשפעה, אז הוא יגלה את כוח ההשפעה שממלא את היחס שלו איתם, שנקרא הבורא. לכן, הבורא נקרא כך, מלשון "בוא וראה", מפני שהוא מושג דרך המעשים שלו.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 08.04.2011

ידיעות קודמות בנושא:
הבורא מושג לפי מעשיו
כוונת מדויקת
הבורא נמצא בכל מקום

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest