דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הנשק הבלתי מנוצח של האור

הנשק הבלתי מנוצח של האור

שאלה: מהו הבירור שעל האדם להיות בו כדי להגיע לחיסרון?

תשובתי: האדם לא צריך לחשוב על החיסרון. החיסרון צריך להתגלות מתוך הבירור, ולא שהבירור מתגלה מתוך החיסרון. קודם כל, אני מברר מהי גדלות הבורא. לזה אני נמשך. אני כל הזמן הולך בקו ימין, אני לא אוכל את עצמי, אני לא מותח ביקורת סתם כך, אני לא מחפש מקומות ירידה ונפילה וסתם בירורים. אם אני מחפש את זה, אני עושה את זה ללא האור, וללא האור אני לא יכול לברר כלום.

אני תמיד נמשך לימין, לאור, לגדלות הבורא, לדבקות. עד כמה שאפשר לבטא את זה. מתוך שאני נמשך לזה, בלימוד, בהפצה, בהשתתפות בקבוצה, אני מתחיל לגלות עד כמה אני לא שייך לזה. זה כבר גילוי הרע, שהאור מגלה לי את הרע, ולא שאני בעצמי מחפש שם ומגלה מה שבא לי.

ההתקדמות ובירור הרע נעשים על ידי הטוב, על ידי האור. רק בעזרת האור אני עושה את הבירורים האלה. אני בעצמי לא נלחם עם הרע! אני לא גיבור, כמו הלוחמים למיניהם בעולם הזה. ההתגברות שלי היא דווקא בכך שבמקום להילחם עם הרע בצורה הישירה, אני פונה לאור ולבורא, כדי שהוא יילחם עם הרע שלי ויברר אותו. הבורא יילחם עבורנו, ואילו אנחנו רק מרימים את הידיים אליו. כך מתנהלת מלחמת הבורא בעמלק, ובכלל, כל המאבק עם האגו.

הבורא אומר: "בוא אל פרעה, כי אני הכבדתי את ליבו!". הבורא תמיד הולך בעצמו למלחמה: "ה' איש מלחמה", ולא האדם. האדם צריך דווקא להיפך, כל הזמן לברר את נקודת הגישה הנכונה, כדי לעמוד בין הטוב והרע ולכוון אותם ביחס נכון במלחמה הזאת, ולא שהוא בעצמו נלחם.

זאת טעות גדולה מאוד, וקשה מאוד לשכנע את האדם שהגבורה היא לא בכך שהוא מתגבר בעצמו, אלא בכך שהוא מושך את המאור כדי להילחם ברע ולהתגבר עליו. דרוש כאן ניסיון רב.

מתוך שיעור על מאמר של הרב"ש, 29.02.2012

ידיעות קודמות בנושא:
הכוח השלישי
הביטחון האמיתי מגיע מהאור
הכוח המניע של האור

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest