דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הנקודה העיקרית של החיים

הנקודה העיקרית של החיים

שאלה: איך אפשר לבדוק שאתה לא סוטה מהכיוון הנכון?

תשובתי: הכיוון נבדק רק לפי הכלל: "ישראל, אורייתא וקב"ה, חד הוא". כל הסטיות נובעות רק מתוך האיחוד הזה. אין יותר למה לדאוג, אלא רק לבירור של הכלל הזה, דווקא הוא קובע את המצב הנכון בכל רגע של הקיום שלנו. ואם אנחנו לא נמצאים באיחוד הזה, זה סימן שסטינו מהכיוון הנכון.

תבדוק, עד כמה כל מה שקורה מתחבר למקור אחד: אתה בעצמך, עם כל התכונות שלך וכל התנאים שקיבלת בקבוצה. וכל העולם זו תוספת קטנה ליחסים שלך עם החברים. ותצרף לכל זה את הבורא.

צריך לרכז הכול יחד כמו בכוונת של הרובה, בכך שכל הזמן אתה מייחד את שלושת הנקודות האלה בחיים שלך. ואז יהיה לך מבט נכון על העולם, תפיסה נכונה. אתה תראה את העולם האמיתי ולא את העולם המזויף.

כאילו שאתה מסתכל במשקפת ורואה שם אנשים, כוכבים, אבנים, צמחים, חיות, את היחסים השונים שביניהם, כלומר, את כל העולם כאילו בקלידוסקופ. שם אתה גם רואה את החברים ואת כל הבעיות שלכם, וכמו כן את הבעיות האישיות שלך: הרוחניות, הפנימיות. כל התמונה הזאת נמצאת בתוך קלידוסקופ.

ואחר כך אתה מתחיל לכוון את העדשה, לסובב את הצירים שלה, עד שהם מתאחדים לאחד. כלומר אתה מבין שכל זה בא מהבורא ונשלח לך בכוונה. בינך לבין הבורא ישנה מערכת שמורכבת מתרי"ג (613) חלקים, שאת כל אחד מהם ואת כולם יחד אתה צריך לסדר בצורה נכונה, כדי שבינך לבין הבורא יישאר קו ישר אחד, קו שמחבר ביניכם, שבסופו של דבר מצטמצם עד לנקודה אחת של איחוד, של דבקות!

הכול נעלם, חוץ מנקודת הדבקות האחת הזאת. זה נקרא שאתה הצבת את עצמך במקום הנכון, בנקודה הנכונה. כבר צריך להתחיל להרגיש את זה, בכך שמרגישים את 613 הרצונות שלנו ואת האור שניצב נגדם, שמעורר אותם. ואם לא הרגשת האור, אז לפחות איזה שהם כוחות, הרגשות, שנתפסים כיותר קרובים או רחוקים לאיחוד.

צריך ממש לדאוג אם אתה פתאום לא מרגיש את האיחוד הזה, כאילו שמשהו השתבש לך בחיים. כל הזמן לדאוג שיהיה בזה סדר. ללא זה אתה פשוט לא תוכל לחיות, הדאגה הזאת לא תיתן לך מנוחה.

לכאורה, אי אפשר כל הזמן להימצא במחשבות כאלה, אבל נקודת האיחוד הזאת מיוחדת בזה, שחוץ ממנה אנחנו לא צריכים יותר שום דבר בחיים! אפילו אם אתה עובד באיזה מקום, מתעסק במשפחה, בילדים, בבית, בחברים, בכל מיני בעיות שונות, אתה מתחיל לראות, שהאיחוד "ישראל, אורייתא וקב"ה" מסדר כל בעיה, הכול נרגע ונעמד במקומו.

לאחר השגת האיחוד נעלמות כל שאר הפעולות שהיה צורך לעשותן. אתה כביכול מבצע אותן כדי להשיג איחוד. אבל ברגע שהוא מושג בעזרתן, הן מייד נעלמות, מפני שהעולם הזה מתלבש בעולם הרוחני.

מתוך שיעור על איגרת של בעל הסולם, 24.07.2013

ידיעות קודמות בנושא:
לחדור אל עולם חדש דרך פתחו של מחט
במרכז של משולש שווה צלעות
חלק מהבורא, שתמיד יחד איתך

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest