דף הבית / המשבר ופתרונו / הנפילה של המוסדות הפוליטיים בארה"ב

הנפילה של המוסדות הפוליטיים בארה"ב

דעה (Francis Fukuyama, פילוסוף אמריקאי, מדען פוליטי): מוסדות פוליטיים רבים בארה"ב נמצאים כיום בירידה. משמעות הדבר היא, שתהליך מדיני מסוים או משרד ממשלתי הופכים להיות בלתי פעילים כתוצאה מן הקיפאון האינטלקטואלי של הפוליטיקאים אשר גורם לעיכוב הרפורמות.

ואילו הרפורמה של המוסדות עצמם היא תהליך קשה למדי, שלא יעבור בלי לגרום זעזועים במערכת הפוליטית. האנשים הפשוטים מרגישים כי הממשל הדמוקרטי אינו משקף יותר את האינטרסים שלהם, אלא משרת את האינטרסים של האליטות שנמצאות בצל, אשר שאיפתן היחידה היא להרוויח בכל הדרכים האפשריות. ההשפעה של המעגלים העסקיים והכספיים שלהם על הקונגרס מעורר בעם דחייה חזקה. התהליך הדמוקרטי סולף והושחת – כך סוברים ליברלים ורפובליקנים קיצוניים. חוסר האמון בממשל יחסל את ארה"ב.

הערה: אנחנו נראה תופעה של איחוד מלא של האליטות והשלטון שיחזיקו את הממשלה וישלטו בעם כפי שיחשבו לנכון, כל עוד העם יאפשר להם לעשות זאת. עם הארץ יתחיל להתעניין בחינוך האינטגרלי לצורך שינוי החברה. יתכן שזה יעבור גם למעלה, כמו שהדתות פעם כבשו את האליטות דרך העבדים והעם. או שיופיע איום של מלחמת אזרחים או מלחמת עולם. בכל מקרה, או חינוך אינטגרלי כלל עולמי, או ייסורים.

ידיעות קודמות בנושא:
ארה"ב תקרוס באופן פתאומי כמו ברה"מ
האמריקאים אינם בוטחים באמריקה
האמריקאים נהיו עניים יותר

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest