דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / סדנאות חיבור / הנחיות לניהול שולחנות עגולים – חלק ב'

הנחיות לניהול שולחנות עגולים – חלק ב'

שולחן עגול זה אימון פסיכולוגי רציני

שאלה: שיטת המעגל מורכבת משלושה חלקים. החלק הראשון הוא חינוכי. הוא הכרחי להכרת כל התהליך, המטרה הסופית והאמצעים. זו יכולה להיות הרצאה קצרה, צפייה בסרט, קריאת ספרי מקור, ואחר כך דיון. החלק השני, הדיון עצמו גם נחלק לחלקים שונים: משחקים, רפלקציה, סדנה.

החלק השלישי זו עבודה מעשית, כלומר שימוש במיומנויות והרגלים שנרכשו במעגל, בחיי היומיום. האם עלינו לגלם בחיים, בעבודה ובמשפחה, את היחס שרכשנו בשולחנות העגולים?

תשובתי: שולחן עגול או עליית האדם מעל לאגואיזם שלו היא לצורך התקרבות לאחרים, כאשר אנחנו לא סתם רוכשים זה מזה ידע או התרשמות, אלא מתחברים בינינו בהבנת הבעיה ופתרונה, זה מכלול שלם של פעולות משותפות. אני לא חושב, שזו סתם השתתפות ב"שולחן עגול".

אנשים צריכים להסכים עם זה, לרכוש מיומנויות והרגלים מעשיים כדי להבחין מתי הם יכולים לעלות מעל עצמם או להכניע את עצמם בפני אחרים. להבין, איזו תקשורת צריכה להיות ביניהם: אני מכופף ומכניע את עצמי בפני אחרים, אני שווה להם או שאני גבוה מהם. איך אפשר לכוון את כל זה בצורה נכונה וכולי.

השלב הראשון, החינוכי, הוא החשוב ביותר, החזק ביותר, שכולל בתוכו כמות גדולה של כל מיני תרגילים אפשריים. זהו אימון פסיכולוגי רציני שבו אנשים מבינים, היכן הם נמצאים ומה עליהם לעשות.

מתוך תוכנית טלוויזיה "מיומנויות ניהול", 09.07.2020

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest