דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הנוסחה לתענוג הנצחי

הנוסחה לתענוג הנצחי

שאלה: כיצד מסבירה חכמת הקבלה איך לעבוד עם התענוג והרצון, כך שאחד לא יכבה את השני?

תשובתי: חכמת הקבלה מסבירה כיצד לפעול בכוונה "על מנת להשפיע" לזולת ולא למען עצמך, כלומר שאני נהנה מזה שאני מסב הנאה לאחרים. "אחרים", זהו רצון עצום ואינסופי שנמצא מחוצה לי. אם אני מעביר דרכי את התענוג שממלא אותם, אז התענוג הזה זורם דרכי, ממלא אותי, אך לא מכבה את הרצון, מפני שהוא צריך לעבור אליהם. באופן כזה, ניתן לומר, שביני ובין התענוג ישנו אדם אחר. אני, כ"פרצוף עליון" בשפת הקבלה, לוקח את התענוג ומעביר אותו לאחר. אם בני אדם נמצאים ביחד, ברשת אחת ומקבלים זה מזה כדי להעביר זה לזה, אז הם בו זמנית מקבלים הכול ומעבירים הכול, ובאופן כזה נמצאים בזרימה אינסופית, נצחית, של התענוג המוחלט.

זו הנוסחה של התענוג הנצחי, ליהנות למען מישהו אחר. היא הגיונית לחלוטין, באפשרותנו להבין אותה בשכל, אך כדי שהיא תפעל, עלינו לממש אותה.

שאלה: האם ניתן להמחיש זאת  בדוגמאות מהעולם שלנו?

תשובתי: לא ניתן להראות דוגמאות למי שלא מבחין עדיין בתכונות ההשפעה והקבלה. אנו יכולים לראות את התכונות האלה רק בתוכנו. זה לא ניסתר, אלא זה תלוי בעוצמת הרצון הכללי של האנושות  שעדיין לא התעורר בה צורך אמיתי ומוכנות לרכוש את התענוג הנצחי והמושלם בדרך של השפעה. מעטים האנשים שרוצים ללמוד להשפיע, זו  הדרך לקבל תענוג עצום.

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 28.8.2016

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest