דף הבית / הכול על הקורונה / הנגיף ימשיך לעבוד עלינו

הנגיף ימשיך לעבוד עלינו

שאלה: באמצע המאה הקודמת הסתיימו למעשה כל התגליות המדעיות, בזמן האחרון כבר לא גילינו שום דבר חדש. החל מאמצע המאה ה–20 ועד למשבר בשנת 2008 החל להתפתח שוב הרצון לעושר. אם ננתח זאת לפי התפתחות הרצונות שלנו (אוכל, מין, משפחה, כסף, כבוד ומושכלות), נראה שהמחזור חזר על עצמו. האם זה מצביע על כך, שההתפתחות הבאה של הרצונות תהיה לא לעושר, אלא לשליטה, לשלטון? ואחר כך שוב לידע? או שהתהליך אינו מחזורי?

תשובתי: אינני חושב שזה יחזור על עצמו. אני רוצה להאמין שזה לא יקרה כך. אני מקווה, שנתחיל להתפתח לפי הדרגה הבאה של המחזוריות, בכך שנשתוקק להכרה של מה שמניע אותנו קדימה. שנרצה להשיג את החוק האוניברסלי הכללי של הטבע שמוביל אותנו לכך, כדי לחבוק את כל הטבע באותו נפח שבו אנחנו יכולים היום להרגיש אותו ושבו הוא קיים באמת, אבל נסתר מאיתנו.

אני סבור שפעולות הטבע עלינו, מסוג של נגיף הקורונה ובעיות נוספות שהוא עוד יציב לפנינו, הן בעיות גלובליות כמו:  סופות, מכת ארבה וכולי. הם יעבדו על כל כדור הארץ, ולאנושות לא יהיה עניין לעסוק בשליטה או במשהו נוסף, העיקר לשרוד! זה הדבר העיקרי.

אנחנו רואים, הגיע נגיף קטן ומה הוא עשה? שום דבר נורא. מתו אחוז לא גדול של בני אדם, פחות ממה שבדרך כלל מתים בזמן שלא ישבנו בבית, אלא עבדנו והתהלכנו ברחובות, התרוצצנו בכל מיני מקומות. לכן לא ניתן לומר, שנגיף הקורונה מאיים על האנושות בהשמדה ומתרחש משהו נורא. אבל תראו כיצד זה שינה את העולם, את הטבע, את החברה, כיצד אנשים נרגעו, האוויר והמים טוהרו, האקלים נהיה קצת אחר. אנחנו רואים עד כמה נחוץ לטבע שנפסיק להיכנס למבנה שלו עם הידיים הגסות והמזוהמות שלנו.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "עידן שלאחר נגיף הקורונה", 23.04.2020

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest