דף הבית / הכול על הקורונה / הנגיף היה צריך להופיע

הנגיף היה צריך להופיע

שאלה: באלו מצבים האדם צריך ללכת בעקבות הרוב ובאלו מקרים בעקבות דעתו של אדם אחד?

תשובתי: אני לא חושב שבזמנינו, כאשר לכלי התקשורת יש כוח עצום, יש כאלה מושגים כמו רוב או מיעוט. מפני שלמעשה אלה שכלי התקשורת נמצאים בידיהם הם שמחזיקים בעתיד החברה והאנושות. השלטון כבר מזמן הבין זאת  וכל זה נמצא בשליטה שלהם. מצד אחד, זה מה שהאדם בעולם שלנו רוצה להחזיק בידיו. מצד שני, העולם בכל זאת נע לפי תוכנית המערכת שלו. לכן כאשר תסתיים מגפת הקורונה נראה שהטבע לא יאפשר לנו לשחזר את הצורה הקודמת, את היחסים של מסחר-כסף הקודמים, הם צריכים להיות להיות אחרים. האדם בכל זאת משתנה, הוא לא ישאף למצב הקודם, עד כמה שהעשירים והשלטון ירצו בזה.

שאלה: האם אתה בכל זאת מקווה שיהיה שינוי בזכות איזה שהם גורמים חיצוניים?

תשובתי: יכול להיות, וזה גם לא גורמים חיצוניים, הם כבר נמצאים בחברה.

הערה: באמת, כאשר הופיע נגיף הקורונה, אף אחד לא יכול היה להניח, שבחברה יתרחשו כאלה שינויים.

תשובתי: כן. אנחנו יכולים לקלל את סין או מישהו נוסף, שהפכו לפי דעתנו, הסיבה להופעת הנגיף, אבל העניין הוא הרי לא בזה. הסיבה האמיתית היא למעלה מהטבע שלנו, למעלה ממה שידוע לנו. הנגיף הזה היה צריך להופיע, מפני שהאנושות הביאה את עצמה למשבר.

שאלה: האם אתה סבור, שזה נכון להשתמש במשאלים חברתיים לצורך קבלת החלטות?

תשובתי: בעיקרון, כן. לפחות הם מצביעים על כך, עד כמה נכון או לא העיבוד של התודעה החברתית, ועד כמה התודעה החברתית לאחר כל מה שמתרחש עם החברה ובמה שממלאים אותה, מגיעה לפתרון הנכון. לכן הנתונים הללו הם חשובים מאוד. אבל האם הם נכונים או לא, זו כבר בשאלה אחרת.

מתוך תוכנית טלוויזיה "עידן שלאחר נגיף הקורונה", 07.05.2020:

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest