דף הבית / משבר עולמי / הנאציזם: האם לא יהיה יותר אף פעם?

הנאציזם: האם לא יהיה יותר אף פעם?

laitman_2009-03_4166.jpg

מתוך שיעור שמוקדש ליום השואה.

בעל הסולם, "הקדמה לספר הזוהר", אות ס"ז: "ובהיות האדם מישראל, מגביר ומכבד את בחינת פנימיותו, שהיא בחינת ישראל שבו, על חיצוניותו, שהיא בחינת אוה"ע שבו דהיינו שנותן רוב טרחתו ויגיעתו להגדיל ולהעלות בחינת פנימיות שבו לתועלת נפשו, וטרחה מועטת בשיעור המוכרח הוא נותן לקיום בחי' אוה"ע שבו, דהיינו לצרכי הגוף. דהיינו כמ"ש (אבות פ"א) עשה תורתך קבע ומלאכתך עראי. הנה אז גורם במעשיו, גם בפו"ח דכללות העולם, שבני ישראל עולים בשלמותם מעלה מעלה, ואוה"ע, שהם החיצוניות שבכללות, יכירו ויחשיבו את ערך בני ישראל. ואם ח"ו להיפך שהאדם הפרטי מישראל, מגביר ומחשיב את בחינת חיצוניותו, שהיא בחינת אוה"ע שבו, על בחינת ישראל שבו, וכמ"ש (דברים כ"ח) הגר אשר בקרבך, דהיינו החיצוניות שבו, יעלה עליך מעלה מעלה, ואתה, בעצמך, דהיינו הפנימיות, שהיא בחינת ישראל שבך, תרד מטה מטה. אז גורם במעשיו, שגם החיצוניות שבכללות העולם, שהם אוה"ע, עולים מעלה מעלה, ומתגברים על ישראל ומשפילים אותם עד לעפר, ובני ישראל, שהם הפנימיות שבעולם ירדו מטה מטה ח"ו."

כך זה מתרחש מימי המכבים והמתייוונים, שעוד בתקופת בית המקדש השני לקחו את התרבות היוונית וניסו להחדיר אותה באופן פעיל בקרב העם. אם נערוך בדיקה מעמיקה לאורך כל ההיסטוריה, אנחנו נראה, שכל פעם שהייתה לנו הזדמנות להימנע מבעיות גדולות, לא עשינו זאת.

אבל היום אנחנו חייבים סוף סוף לממש את תוכנית הבריאה, ויש לנו את כל האמצעים הדרושים, מובן, שאנחנו צריכים להרגיש את עצמנו שבאמת אנחנו אחראים על כל העולם. כי הנאצים הרי גרמו עוול לא רק ליהודים, הייסורים והסבל היו מנת חלקם של כמות עצומה של בני אדם. לפי הערכת ההיסטוריונים, במלחמת העולם השנייה נהרגו כ- 60 מיליון בני אדם.

וכאן צריכים להבין, שהיום אנחנו נמצאים באותה הסכנה, רק שעכשיו היא מכוונת כלפי כל העולם. היטלר היה בסך הכול בובה. כמובן, זה לא מצדיק את פשעיו האיומים, אך בסופו של דבר, מדובר על שילוב כוחות שלילי ביותר, שנוצר על ידי אלה שהם בעלי הבחירה החופשית, כתוצאה מזלזול במטרה הרוחנית מצידם.

למעשה, בעולם לא קיימות "דמויות רעות". אלה הן פשוט אותן ה"דמויות הטובות", שמגיעות במטרה שאנחנו נתקן אותן, אבל אם לא, אז הן מצטיירות לפנינו בצורה של "דמויות רעות", עד לקיצוניות ממש. אך בכללות, מדובר על מערכת שלמה.

היום, בהיכנסנו לעידן החדש, אנחנו צריכים להסיק מסקנות ולהפיק לקחים ממה שעברנו. כמה שזה יישמע לא נעים, אבל אנחנו גרמנו את הצרות. וצריכים להיזהר, כדי לא להזמין בעתיד את העוול הזה על העולם כולו.

בעל הסולם מזהיר על כך במילים ישירות ופשוטות. הוא כותב, שהנאציזם יכול לחזור לעולם, ואין שום ביטחון שזה לא יתרחש. כל פעם האנשים אומרים: "יותר אף פעם!", כאילו שהם מבינים איך לנהל את העולם. למעשה, אתה יכול לומר כך, אם אתה מתקדם בעזרת הכוח העליון, בכך שיודע בבטחה מה נמצא לפניך. אבל אין לך מושג במערכת ואינך משתדל לתקן אותה, אז המילים שלך לא שוות כלום, ואתה הולך ממכה למכה.

הגיע הזמן להתעורר ולהבין – הבחירה היא בידינו.

מתוך שיעור שמוקדש ליום השואה, 19.04.2012

ידיעות קודמות בנושא:
להעדיף פנימיות
שורשי הנאציזם
עַם שאין לו כלום חוץ מאידיאה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest