דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הנאה נצחית לפי הפטנט של הבורא

הנאה נצחית לפי הפטנט של הבורא

מיכאל לייטמן

שאלה: למה הרגש לא מתחבר בתוכנו עם השׂכל?

תשובתי: חוסר התאמה בין רגש ושׂכל נובע משורש רוחני גבוה ביותר – מפרצוף גלגלתא, שהחל ליצור את פרצוף ע"ב הפנימי שלו, כשנוצר הפער בין הרגשת האור (ד' דהתלבשות) וגודל המסך (ג' דעביות) – מידע על דרגה ד/ג.

מרגע זה והלאה, האורות אף פעם לא נמצאים במקומם – יש חוסר התאמה בין אור – מילוי ומסך – רצון. וזה מוליד בנו חוסר הרגשה.

נניח שיש לי מילוי בדרגה ג' דעביות ומידע על מה זה דרגה ד' של האור (ד' דהתלבשות). כלומר אני יודע, שיכול להיות יותר, ממה שיש לי עכשיו! אני מסוגל לדמיין לעצמי תענוג בדרגה גבוהה יותר, מאשר אני מקבל. נוצר הבדל בין רצוי ומצוי, בין מה שיש לבין מה שיכול להיות. מכאן נולד השׂכל, כלומר כיצד להשיג את מה שאין לי עכשיו! ליתר דיוק זה קיים בתוכי, אבל רק כאפשרות פוטנציאלית, זה עדיין אינו שלי.

נניח, שאף פעם לא הייתה לי מכונית, אתה הסעת אותי במכונית שלך, אני קיבלתי רושם ולכן אני מרגיש פער בין המעמד שלנו. הרגשת הפער הזו מפעילה בתוכי מיד מכשיר, שנקרא "שׂכל". השׂכל מתעורר במקום, שבו אני מרגיש חסרון, במקום שבו אני רוצה להשיג את הרצוי.

אם האור המקיף (שמחוצה לי) לא היה עומד כנגד האור הישר (שבתוכי), אף פעם לא היה מתפתח בי השׂכל. לכן כל העלייה שלנו נעשית מעל לחיסרון ושנאה, שתמיד נשארים.

הרי "הפטנט" של הבורא הוא שאתה לעולם לא תמלא את הרצון האגואיסטי שלך. הוא יישאר ריק, כל המלכות דאין סוף! ומעליה אתה תבנה חלל ריק – מרחב של השפעה. ההנאה שלך תהיה בדאגה איך למלא אחרים וליהנות מההנאה שלהם.

דווקא משום שהרצון לקבל נשאר ריק ואני בונה את ההשפעה שלי מעליו, אני יכול להשיג מילוי נצחי. הרצון הריק כל הזמן ידחוף אותי…להשפעה, ואני איהנה ממנה.

רב"ש מביא דוגמה: למלכה יש אלפי משרתות, אבל היא רוצה בעצמה להאכיל את בנה הקטן, כי עבורה זה תענוג והנאה !

מתוך שיעור על מאמר "תכונתה של חכמת הנסתר בכללה", 10.12.2009

רשומות קודמות בנושא:
להפוך את הרצוי למצוי
כל זה שלך, קח את זה!
המרשם לתענוג נצחי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest