דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / המתיקות הנפשעת של האגו

המתיקות הנפשעת של האגו

laitman_2010-03-15_5705_us.jpg

"צמצום א'" גרם לשבירת העולמות. אם לא היה איסור, לא היה מה להפר ולא היה מתבצע החטא. אך במידה ויש פתח, פרצה, כל אחד יכול לבוא ולקחת מה שהוא רוצה. אבל אם אני מתקין דלת ואומר שהמקום הזה שייך למישהו, הרי שמעתה ואילך כבר צריך אישור כדי להיכנס לשָם.

אתה צריך לקיים את התנאים שלפיהם אתה יכול לקבל משם משהו. תשלם ותקבל. אם יש לך "מסך", "אור חוזר", השתוות הצורה, אז בבקשה – תקבל.

לכן, עד שהאור לא הגיע לבחינה ד' בכל בחינה של עולם הנקודים – עד אז שום דבר לא נשבר. רק כאשר בחינה ד' החלה לקבל מהאור העליון, היא גרמה לשבירה. ועכשיו הבעיה היא, שמעכשיו הכלים האלה מקולקלים, מעוותים. הם עיוותו את המטרה, ומעכשיו והלאה הם אינם מרגישים יותר שההשפעה היא תכונה עליונה ונעלה. הם אינם מוצאים שום טעם בהשפעה. להיפך, כל הנטיות שלהם נובעות מהחיפוש אחר התענוג. ה"רשימות" הפנימיים שלהם מכוונים לקבלה על מנת לקבל.

אם היו פועלים בתוכנו "רשימות" שלא התקלקלו על ידי השבירה, זה כבר משהו אחר! אבל אז היינו משתוקקים להשפעה מבלי שתהיה לנו ברירה אחרת, כמו בהמות. כל ה"רשימות" הפנימיים שלנו, כל הרצונות שלנו – הכול נובע מהשבירה.

אני סוחב אחריי את כל עולם אין סוף שניסה לקבל על מנת לקבל. אתם מתארים לעצמכם על איזה "שק" של אגו אני יושב? ומתוך השק הזה כל הזמן צצים רצונות אגואיסטיים חדשים, שמגלים במקצת את האגו הגדול שלי.

זאת כל הבעיה שנוצרה לאחר השבירה, כשהרגשתי טעם מהקבלה למען עצמי, ועכשיו הטעם הזה מושך ומפתה אותי. אני יודע שזה "סם המוות", אבל גם זה לא יכול לעצור אותי. אני מוכן אפילו למות, העיקר ליהנות! זה מה שקורה בחיים שלנו, אנחנו מרגישים את זה בבירור.

הרב"ש כתב באחד ממאמריו, שהאדם יכול להגיע לכזאת אהבת חברים, שהוא יהיה מוכן למות למען האהבה הזאת, למסור את חייו עבור החברה. זהו לא דחף מקרי, אלא חשבון מפוקח, כי האור העליון פועל בצורה כזאת, שהאדם מתחיל להעריך את ההשפעה מעל לעצמו. ואילו במצב האגואיסטי שלנו, הכול להיפך: אני מעריך את התענוג שאני מקבל יותר משאני מעריך את החיים שלי.

כלומר, מתוך שתי הדוגמאות הללו אנחנו רואים, שהתענוג נמצא ביסודה של הבריאה. האדם לא מפחד למות, אלא רק רוצה להרגיש לפני כן תענוג.

מתוך שיעור על ספרו של בעל הסולם "תלמוד עשר הספירות", 11.03.2012

ידיעות קודמות בנושא:
להיות אדון לעצמי
הכול בא מהעפר, אבל תלוי באדם
ארבע בחינות של התפתחות הרצון

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest