דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / המתיקות המרה של ההשפעה

המתיקות המרה של ההשפעה

שאלה: האם הבורא יכול להתערב בפעולה של חוקי הטבע?

תשובתי: הוא בעצמו קבע את החוקים הבלתי משתנים האלה, "חוק נתן ולא יעבור", ולכן למעשה הכול נעשה, כי "סוף מעשה במחשבה תחילה". המצב הסופי כבר נמצא באותו הרגע, כאשר הוא החליט לברוא את הבריאה. ורק עבורנו השלמות הזאת עדיין צריכה להתגלות, בכל השליליות והחיוביות. היא מתגלה רק בתוך התפיסה שלנו, ולמעשה שום דבר לא משתנה, חוץ מהגילוי הזה בתוכנו.

ולכן החוקים הם קבועים, כמו גם כל השלבים שבדרך. אנחנו עוברים את כולם, אבל יכולים לנוע בקצב שונה ולהרגיש טעם שונה: מר או מתוק. בזה כל ההבדל – אני יכול להתקדם בדרך מהירה ומתוקה, או בדרך מרה וארוכה. השלבים נקבעו מראש, רק שבדרך המתוקה הם מתחלפים במהירות ואילו בדרך המרה, הם מתארכים.

זה תלוי ביחס שלנו, ביגיעה שלנו. בעיקרון, לצורך זה נברא העולם, כדי שאנחנו נשנה את היחס שלנו להתקדמות, כדי שנעבור מדרך ארוכה ומרה לדרך מתוקה ומהירה, בהתאם לאופן שאנחנו עולים מעל לאגו.

וכאן כל הבעיה. כי אני רוצה את מה שנראה לאגו כמתוק ומהיר. אבל במקום זה אני בוחר בהופכיות, בהשפעה, שרצויה בעיני הבורא. אני מסכים איתו, עם הדרך המרה והארוכה שלו, ואז הדרך הזאת הופכת פתאום למתוקה ומהירה. "קליק", והכול משתנה…

מתוך שיעור על מאמר "השלום", 28.12.2012

ידיעות קודמות בנושא:
עול המאמצים שלא השקעת
טעם הרוחניות – בהרגשת ההודיה
השכר – האהבה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest