דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / המתאם בין מערכת הקדושה למערכת הטומאה

המתאם בין מערכת הקדושה למערכת הטומאה

בעל הסולם, הקדמה לספר "פנים מאירות ומסבירות" סעיף י"ב:

"נמצא המטרה הזאת עודנה משוללת, הן מצד בנין פרצופין דקדושה, שאין שם כלום מבחי' חלל הפנוי, שהוא צורת גדלות הקבלה, שעליה היה הצמצום, וע"כ לא יארע שום תיקון לדבר שאינה שם במציאות, וכן מצד בנין הס"א, ודאי אין כאן שום תיקון, אע"ג שיש להם מבחי' חלל הפנוי, שהרי ענינה הפוכה לגמרי, וכל מה שמקבלת למיתה עומד. וע"כ, אך לאדם דעולם הזה צריכין, שבקטנותו מצוי בכלכלה וקיום הס"א, ויורש מהם הכלים דחלל הפנוי, ובגדלותו עובר ומתחבר לבנין הקדושה, בסגולת תורה ומצות להשפיע נ"ר ליוצרו."

צריך להיות איזה מתאם שלוקח את הרצונות ממקום אחד ומעביר אותם למקום אחר. והמתאם הזה נקרא ה"אדם", שפעם נכלל עם מערכת ס"א ומקבל רצונות, ופעם נכלל עם מערכת הקדושה. כך הוא עובר ממערכת הטומאה למערכת הקדושה, עד שאוגר בתוכו את שתי המערכות.

ישנה מערכת "קליפה" ומערכת "קדושה" של העולמות, שזה נקרא: "זה לעומת זה עשה אלוקים", והאדם נמצא באמצע בין שתי המערכות. לאדם עצמו אין כלום, זה שליש אמצעי דתפארת, הוא ניטראלי לגמרי, מלאך. פעם אחת הוא נכלל במערכת הטומאה ולוקח משם רצונות, אחר כך עובר למערכת הקדושה ומתקן אותם. ואחר כך שוב עובר למערכת הטומאה ולוקח רצונות חדשים ושוב עובר למערכת הקדושה ושוב מתקן אותם.

וכך הוא הולך עד שמעביר את כל הרצונות ממערכת אחת לשנייה. בדומה למה שאמר הרב"ש, כשהרופא אסר עליו לשתות וויסקי אז הוא היה טובל את העוגה בוויסקי ואוכל אותה, עד שכוס הוויסקי נשארה ריקה. והיה אומר: "אני לא שותה וויסקי, אני אוכל עוגה".

כך אנחנו מעבירים רצונות ממקום אחד למקום אחר, ובזה כל העבודה שלנו. ודאי שצריכים ללמוד איך לעשות זאת – איך להזמין את המאור המחזיר למוטב ולאגור את הנחיצות לזה, בכך שניזונים ממערכת הטומאה. כזה הוא סדר עבודת המערכת.

נקווה שיהיה לנו ברור שאנחנו צריכים רק לתקן את עצמנו ולהביא את העולם לצורה המושלמת, כאשר שתי המערכות הקוטביות הללו יפסיקו להיות מנוגדות זו לזו, אלא יתחברו לאחת.

מתוך שיעור על הקדמה לספר "פנים מאירות ומסבירות" של בעל הסולם, 23.03.2014

ידיעות קודמות בנושא:
מתקן הדמיה לחקר אמת ושקר
הרוצח העיקרי, זו העצלות שלנו
העולמות הם ההשתקפויות שלי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest