דף הבית / אהבה / זוגיות / המשפחה כמרכז הבריאה

המשפחה כמרכז הבריאה

אין הבדל גדול בין הכנת האדם ליצירת יחסי נישואים נכונים ושיפור של היחסים עם כל השאר באופן כללי. צריך רק לקחת בחשבון שמערכת יחסים נכונה במשפחה, זו הזדמנות נפלאה להעלות את עצמך לדרגה של העולם החדש המתוקן.

אנחנו כולנו נצטרך לעשות זאת, כדי להצליח בכל שאר התחומים: בעסקים, בפיננסים, בכבוד, בשליטה, במדע, להצליח לראות את העולם ולשפר בו את הקשרים, להצליח בעסקים הקטנים ובמסחר הבינלאומי.

משפחה, זו אותה המעבדה הקטנה הקרובה לאדם שכל הזמן פועלת, שבה הוא יכול לעבוד בכך שכל פעם משנה את עצמו ועוקב איזה עולם מתגלה לו יחד עם זה. כי על ידי הניסיון לשנות את היחס עם אשתו, הוא מייד משנה את התנאים, כמו בניסוי פיזיקאי או כימי, ובהתאם לכך הוא רואה תוצאות. אחר כך הוא שוב משנה את התנאים ומקבל תוצאה חדשה.

זהו ניסוי מדעי שבו היחסים ההדדיים שלנו זה עם זה משמשים בו כפרמטרים.

מלכתחילה כל העולם בנוי בצורה כזאת שמדובר על אבולוציה, התקדמות, צורה סופית, שאותה אנחנו צריכים להשיג, בין אם אנחנו רוצים בכך ובין אם לאו. לטבע קיימת תוכנית ומטרה סופית. ולכן, ככל הנראה, דווקא בגלל זה קיימת כזאת חלוקה למשפחה קטנה, כלומר לזוג נשוי וליותר רחבה שכוללת את אבא ואימא, סבא וסבתא משני הצדדים ואת כל שאר הקרובים. אחר כך ישנו מעגל עוד יותר רחב, של כל המכרים שלנו, אחר כך אותו האזור שבו אנחנו גרים, העיר, המדינה, העם, ואחר כך היבשת.

כל העולם מתחלק לכאלה מעגלים בעלי מרכז משותף, כמו גלים שמתפשטים. והם כולם יוצאים ומתפשטים מהמרכז, שהוא הזוג המשפחתי. לכן, אם אנחנו נבנה בצורה נכונה יחסים משפחתיים, אז נוכל לשפר ולסדר את כל שאר צורות היחסים. זה יעזור לנו מאוד בחיים.

אם אני אדע איך לשנות את עצמי ולבנות כל מיני צורות יחסים חדשות עם אשתי, והיא תגיב בהתאם, בכך שמהווה את הסביבה הקרובה ביותר שלי, אז אני אלמד איך לעבוד עם כל שאר הסביבה: בעבודה, ובכל שאר המקומות, כדי לזכות בתגובה ליחס טוב.

זה מבטיח לאדם הצלחה בכל המעגלים שבהם הוא נמצא. ובעצם, זה הדבר החשוב ביותר בחיים, שבזה תלוי האם יש לאדם כסף, כבוד, שליטה, הצלחה כללית בחיים, בריאות. זה קובע הכול, מהיחסים החברתיים הכי צפופים ועד לרחבים ביותר בחברה, וכמו כן ביחסים הבינלאומיים בין המדינות.

אם אנחנו נהפוך לאנשים חדשים שיודעים איך לנהל את עצמם בצורה נכונה ובהתאם לכך איך להזמין על עצמנו יחס טוב מצד האחרים, אז לא ניראה כילדים לא הגיוניים, כמו שנראים היום, שרבים בארגז חול. כי דווקא כך נראות היום המדינות והיבשות. אז תתגלה לנו תמונה שונה לחלוטין.

לכן, בעיקרון, הכול תלוי איך שהאדם יוכל לשנות את עצמו. והשינוי הכי נוח ונעים אפשרי דווקא אם אנחנו נדאג למשפחה. אם בני הזוג, בכך שמשתתפים בקורס של ההשכלה האינטגרלית, יתחילו לעבוד על היחסים שלהם ולבצע תרגילים, אז בזה הם יפתרו כל בעיה.

מובן, שלא נוכל לשלול בכלל את כל הבעיות בעולם, לפי הכמות של הזוגות שאיתם אפשר לעבוד. כי חצי עולם זה אנשים גרושים או בודדים. אבל הזוגות הנשואים מהווים כמות די גדולה ומשפיעים בצורה עצומה על כל השאר.

מתוך תוכנית "חיים חדשים" שיחה 31, 18.07.2012

ידיעות קודמות בנושא:
ממשפחה חדשה לחברה חדשה
מבט על המשפחה מהגובה של הטבע הגלובלי
תחיית המשפחה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest