דף הבית / קבלה לעם / יהדות וקבלה / חגים ומועדים / המשמעות הקבלית של חג שבועות

המשמעות הקבלית של חג שבועות

שאלה: מה המשמעות הקבלית של חג השבועות?

תשובתי: המשמעות הקבלית של חג השבועות היא קבלת הוראות לגילוי הבורא לבני האדם  בעולם שלנו. זוהי "התורה”, וליתר דיוק, חכמת הקבלה.

חג השבועות נבדל מכל יתר החגים בכך שזה החג שבו קיבלנו מלמעלה, דרך אנשים מסוימים, גילוי השיטה שנותנת יסוד לגילוי הבורא לאדם בעולם שלנו. השיטה הזו נקראת "תורה" או "חכמת הקבלה", או "תורת אמת". זה הדבר היחיד שעלינו להשיג בעולם הזה, לזה עלינו להשתוקק, כל השאר הוא בר-חלוף. לכן, אני מקווה מאוד שבני האדם בכל שנה, במיוחד בהקשר לחג השבועות, יבינו יותר ויותר את המשמעות שלו.

שאלה: אם נתעמק במקצת במהות החג, לשם מה היה צריך להביא את בני האדם למצב של שנאה? כמו שנאמר: "עמדו בני ישראל סביב הר סיני”.

תשובתי: כך צריך להיות, אחרת אנחנו לא מרגישים צורך בשיטת האיחוד. רק אם אנו מרגישים שאפשר להשיג את המדרגה העליונה ביותר של ההתפתחות שלנו, דרגת הבורא, כביכול פסגת ההר, ואליה אפשר לטפס רק אם  נתגבר על "הר סיני" (מצב של שנאה גדולה בינינו), אז השיטה להתגברות על שנאה הדדית, השיטה להתקרבות הדדית, שבאופן אלגורי מגלמת עלייה על הר, יכולה להיות ממומשת רק על ידי השתתפות פעילה שלנו, על ידי עבודה רצינית על עצמנו. זוהי כל השיטה למימוש התורה.

לשם כך קיבלנו את התורה. ולפי מידת מימוש השיטה אנו מושכים על עצמנו את האור העליון שמשנה אותנו, מקרב בינינו, קושר אותנו זה עם זה. לכך עלינו להגיע.

שאלה: מדוע החג  נקרא "חג השבועות"?

תשובתי: מפני שחג זה מודד באופן מדויק את הזמן מיציאת מצרים, 49 ימים מלאים, שבעה שבועות, שאנו מודדים באופן מדויק מפסח, הדחייה מהאגו שלנו, עד למצב שבו אנו יכולים לקבל את ההוראות להתעלות מעליו, כלומר הוראות לשינוי  הטבע האגואיסטי שלנו. בכך שאנו מתנתקים מהאגו במשך 50 יום, אנו מתחילים לתקן את הרצונות האגואיסטיים לרצונות בכוונה "על מנת להשפיע" כוונה של אהבה. במצב זה אנו מגלים את הכוח העליון, את המצב העליון, את העולם העליון.

שאלה: מה אדם עושה ב– 49 הצעדים הללו?

תשובתי: אדם מתקן את כל הכוונות האגואיסטיות שלו התואמות לכל אחת מ – 49 המדרגות, 7 שבועות. את כל השאר צריך ללמוד.

מתוך תכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 08.05.2019

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest