דף הבית / כלכלה / כסף / המשבר – סיבוב חדש

המשבר – סיבוב חדש

laitman_2009-05-28_0097_70.jpg

שאלה: למרות העובדות והמספרים, אתה עדיין חושב שהכלכלה העולמית לא נמצאת ביציאה מהמשבר. האם כך סוברת הקבלה?

תשובה: אני לא כלכלן והקבלה לא עוסקת בתחזיות בבורסה. אך דעתי האישית היא שקיימת עלייה במחירי הנפט, עלייה במדד שערי המניות ועלייה במחירי ניירות הערך. לכן מדברים על סופו של המיתון ותחילתה של הצמיחה בכלכלה העולמית.

אך זו לא צמיחה אמיתית של הכלכלה, אלא המרצה מלאכותית של ביקוש וספקולציות חדשות בבורסה, כתוצאה מהזרמת כספי המדינה לכלכלה. באופן ספקולטיבי גורמים למחירי הנפט לעלות, וזה גורם לעליית מחירים בכל התחומים האחרים. כך מנפחים בועות חדשות, והפיצוץ שלהן יוביל להתמוטטות נוספת של הכלכלה!

הממשלות הקצו כספים, כדי להמריץ את הביקוש מצד האוכלוסייה, ועל ידי כך לגרום לעלייה בייצור. אך הכספים האלה שקעו בבנקים, ובמקום העלייה בייצור נמשכים הפיטורים, וזה גורם לירידה נוספת בביקוש.

החובות של הכלכלות המובילות בעולם גדולים יותר מהתוצר המקומי הגולמי (תמ"ג) שלהן, ההוצאות הצבאיות גדלות, והדפסת הכסף לא נפסקת…

מסקנה: אנחנו בסיבוב חדש, שלב נוסף של אותו המשבר. לפנינו פיצוץ של בועה עוד יותר גדולה…

  1. סיבת המשבר היא, שאנחנו הגענו לסוף ההתפתחות האגואיסטית שלנו בת מאות השנים, והפכנו למערכת אינטגראלית גלובלית.
  2. חוק ההתנהגות במערכת כזאת הוא קשר הדדי כללי בין כל חלקיה. כמו איברים בגוף, כאשר כל אחד פועל למען המערכת כולה, וכך הוא מבטיח את קיומו.
  3. אך כדי שהקשר הזה ייווצר (ואהבת לרעך כמוך), נחוץ גילוי ברור של תלות הגומלין שבינינו. רק במקרה כזה האגואיזם של כל אחד יאפשר לקחת בחשבון את הטוב של כל המערכת.
  4. מכל השיטות, הפילוסופיות והדתות, רק הקבלה לא מדברת על דיכוי האגואיזם, אלא על גילוי הקשר הכללי בין כל האנשים, על גילויו של העולם העליון. רק גילוי הקשר הנסתר בינינו (גילוי הבורא, זה אותו דבר) יוביל אותנו לטוב, לפי תכניתו ולפי רצוננו!

פוסטים קודמים בנושא:
המשבר האמיתי עוד לפנינו
הגשר שמעל לתהום
מחפשים את התחתית של המשבר הגלובלי
פוסטים קודמים במדורים: משבר עולמי, כסף, כלכלה

3 comments

  1. כסף הוא כיסוף, הוא המרחק שיש ביני לבין מה שאני רוצה (בורא..)

    כסף ממש לא קיים הוא נייר שערך הכתוב עליו מציין את הפער שבין רצוי למצוי. ראו גימטריה בין רצוי 306 לבין מצוי 146  =כסף  = 160

    כל חוב מעיד על חוסר קשר, ככל שהחובות כבדים יותר איכות השבירה גדולה יותר.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    פוסט מאוד יפה

  3. מה  הקבלה אומרת על מסחר המניות בבורסה כעיסוק העיקרי ומקור הפרנסה? לפעמים אני שומעת מרב לייטמן שהוא מדבר על הברוסה כספקולציה בלבד, ללא שום תועלת לזולת, רק חישוב כספי. הדבר הוא כעקרון נכון, אבל לי, כעוסקת בקבלה ובברוסה, הדבר קצת מפריע. האם אני טועה? מעניין מה חושבים אחרים?

    תודה.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest