דף הבית / קבלה ומדע / טבע / המשבר לא עוצר את פליטת גזי החממה

המשבר לא עוצר את פליטת גזי החממה

laitman_75.jpg

הודעה (כתב העת: "שינויים באקלים הטבע"): המשבר הכלכלי העולמי של 2008-2009 לא הצליח לעכב את העלייה בפליטת גזי החממה, עלייה של עד 5.9% – בשנת 2010. מאז שנת 1990, פליטת גזי החממה העולמית גדלה ב 49%. התרומה הגדולה ביותר נעשתה על ידי סין, ארה"ב, הודו, רוסיה והאיחוד האירופי.

התייחסותי: מאחר ובעולם שלנו כל המרכיבים קשורים זה לזה באופן מלא, ישנה השפעה הדדית בין חלקי הטבע ברמת הדומם, הצומח, החי והטבע האנושי.

יתרה מכך, מכיוון שארבעת חלקי הטבע הללו שונים בדרגת ההתפתחות שלהם, הם יוצרים פירמידה שבבסיסה נמצא הטבע ה"דומם", אחר כך ה"צומח", ה"חי", וחלקו העליון של הפירמידה לפי האגו שלו, הכוח וההשפעה – הציוויליזציה שלנו.

על פי מידת ההשפעה והתלות שלהם, המדרגות של הפירמידה מסודרות כך, שכוח המדרגה התחתונה כולה, הטבע ה"דומם", שווה לכוח ההשפעה של הנציג הפרימיטיבי ביותר של המדרגה הבאה בפירמידה, בדרגת ה"צומח" הפרימיטיבי ביותר שנקרא ה"אלמוגים".

וכל הטבע ה"צומח", המדרגה השנייה בפירמידה, שווה לפי רמת השפעתה לנציג הפרימיטיבי ביותר של המדרגה השלישית, הטבע ה"חי", שנקרא "כלב שדה", הניזון מהאדמה כמו הצומח, בעזרת השורשים שלו. אבל האורגניזם שלו כבר מהווה את תחילתו של הגוף החי.

וכל הטבע ה"חי", המדרגה השלישית בפירמידה, לפי רמת השפעתה משתווה לנציג הכי פחות מפותח של המדרגה הרביעית – ה"אדם". מצב המעבר בין המדרגה השלישית לרביעית הוא הקוף.

מן האמור לעיל, ניתן להבין באיזו מידה האדם משפיע על העולם, בלי שהוא בעצמו מודע לכך! הוא משפיע, כי כל חלקי הפירמידה הינם מלכתחילה קשורים זה לזה באופן מלא למערכת האחידה של הטבע. יתר על כן, האפקט הזה מתגבר עם התפתחותו של האדם, וככל שהוא יותר מפותח כנציג המין האנושי, כלומר, לא מבחינה טכנית, אלא באופן פנימי, כך גדלה ההשפעה שלו על הטבע כולו. לכן, על פי ההתפתחות שלנו, קצב ההתרחשות של כל התהליכים בעולם שלנו הולך ומאיץ .

בשלב הנוכחי של התפתחות האדם, הטבע המעורר את ההתפתחות שלנו, משפיע עלינו ועל כל חלקיו (שדרך אגב, רק אנחנו מחלקים כך בצורה יחסית, וביחס לטבע הוא עצמו שלם) כעל מערכת אחת. כי האדם, במהלך ההיסטוריה שלו, עבר את השלב של ההתפתחות הפנימית שלו ברצון ובמוח, כחלק הפרטי של הטבע וחייב בצורה מודעת, על ידי היחס שלו לבני מינו, ליצור גם את השלם האינטגרלי, כמו כל שאר חלקי הטבע.

לכן, אנו חשים את העולם שלנו נעשה פתאום גלובלי ואינטגרלי, למרות שלכאורה איננו קשורים כל כך זה לזה

(ראו את הפוסט: "הכוח הנסתר של המחשבה"). ההתפתחות הזו של הטבע קושרת אותנו יחד יותר ויותר בחוטים הבלתי נראים שלו. ואיננו רוצים להיות תואמים לזה, ולכן מרגישים את מצבנו כמשבר.

הטבע, בכל מקרה, או שישבור אותנו אם נהיה עקשנים, או שיעזור להשתנות אם נתחיל לנוע לעבר האינטגרציה בינינו לבין הטבע.

ידיעות קודמות בנושא:
הטבע אינו סובל חוסר איזון
מה נשאיר לילדים?
צעד קטן לאדם, צעד גדול לאנושות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest