דף הבית / המשבר ופתרונו / המשבר, יבוא גם יבוא, מחכים

המשבר, יבוא גם יבוא, מחכים

ידיעה: מגמות ההתפתחות העיקריות של הכלכלות העיקריות של העולם מעידות על כך, שהשלב החדש של המשבר הכלכלי הגלובלי הוא בלתי נמנע. ככל שהמצב לא יהיה רע, אפשר להחזיק אותו יחסית הרבה זמן, בתנאי שמגלים רצון פוליטי מספיק. יפן כבר קרוב לרבע מאה מתקדמת לעבר התהום, ואם היפנים היו נכנסים לפאניקה, אז ככל הנראה יפן כבר הייתה מזמן שוכבת בתחתית התהום הזאת. או ארה"ב, שמנפחים בועה אחר בועה כבר 20 שנה.

מאחר ואת השיעור הזה על חשיבות הרצון הפוליטי למדו כולם, והעניינים בכלכלה העולמית מתנהלים בצורה רעה, כל עיכוב בקיפאון והגדלת הבעיות מגבירה את הסיכונים לכך, שהסכסוך הכלכלי יהפוך לפוליטי.

המדינות המפותחות הישנות חוות את אחד המשברים הרציניים בהיסטוריה שלהן, כל הסֶדר הכלכלי שעוצב לאחר מלחמת העלם השנייה הולך ומתפקע. היום לא ברור מתי בדיוק יתחיל להיווצר הסדר החדש, אבל ככל הנראה, הכול הולך דווקא לקראת זה.

תגובתי: לחכות להיווצרות של סדר חדש נוקשה, זה לא דבר חכם! הוא בלתי נמנע. אבל ישנה שיטה לקליטתו הרכה – חינוך אינטגרלי של האנושות, כלומר הסתגלות של האנשים לנורמות של הסדר האינטגרלי העולמי החדש שהולך ונעשה נוקשה באופן הדרגתי. אחרת, המשבר יבוא גם יבוא!

ידיעות קודמות בנושא:
זקוקים לכלכלה עם חוקים חדשים
מגיע משבר עולמי חדש
המשבר העולמי לא מסתיים!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest