דף הבית / כלכלה / כסף / המשבר הגלובלי – מטוס ללא טייס

המשבר הגלובלי – מטוס ללא טייס

מתוך מאמר בעיתון הצ'כי "Pravo": "האנליסטים מנהלים ויכוח על השאלה: מי אחראי על המשבר: מדינות המערב או השווקים הפיננסיים? חלק מהאשמה מוטלת הן על המדינות והן על השווקים הפיננסיים. הפוליטיקאים מפסידים, מפני שהם לא הצליחו להגיב לגלובליזציה החדה של השווקים הפיננסיים וליצור כללים הגיוניים לפעילות השוק הגלובלי. כך הופר מאוד האיזון בין הכלכלה שפועלת באופן גלובלי מצד אחד, לבין הפוליטיקה שפועלת באופן מקומי מהצד השני".

תגובתי: אבל מאיפה הם היו יכולים לדעת שהשלב הבא בהתפתחות האנושות הוא האינטגרציה של כולם בכל הרמות, ולפני הכול בתחומים שבהם האגואיזם מתבטא בצורה החריפה ביותר: במשפחה ובכלכלה. רק חכמת הקבלה הזהירה על כך מראש, וגם היום היא מדברת על העתיד…

אבל עד היום המנהיגים אינם מסוגלים ליצור כללים לפעילות השוק הגלובלי. כי לשם כך הם צריכים שיהיה להם ידע אודות הגלובליות והאינטגרליות של החברה והנהגתה, ובשביל זה צריך להיות מקובל, או לפחות לקבל את החינוך האינטגרלי שעליו אנחנו כל הזמן מדברים ומציעים אותו לכל האנושות.

המשך המאמר: "התברר שהדמוקרטיה הלאומית הקלאסית, שבמסגרתה ההחלטות הפוליטיות מותנות במחזור בחירות קצר יחסית (גם אם לוקחים בחשבון את ניסיונותיהם של הפוליטיקאים והמפלגות הפוליטיות להיבחר שוב) ומוגבלות מבחינה אזורית, אינה מהווה משקל נגד השווקים הפועלים במהירות ובאופן גלובלי, שמסוגלים להעביר הון מיידית ולבצע ספקולציות על פני כל כדור הארץ".

תגובתי: זאת משום ש"הדמוקרטיה הלאומית הקלאסית" היא אגואיסטית ואינה לוקחת בחשבון את האינטגרליות של החברה, את הצורך לערבות הדדית של החברה כדי לחלק באופן שווה את העוגה הציבורית.

המשך המאמר: "הפוליטיקה הלאומית אינה מסוגלת לשלוט בהיווצרות "בועות" שונות וחובות, שהן "היד הנעלמה של השוק". יתרה מכך, עם כל הפופוליזם שבפוליטיקה, מתוך מטרה להיבחר שוב, הפוליטיקה מוצאת את עצמה תלויה בכספים הפיקטיביים שאותם יוצרים השווקים הגלובליים".

תגובתי: הרי זהו ממש המצב הקפיטליסטי שבו "ההון חוֹבֵר לשלטון"!

המשך המאמר: "המשבר הוא התוצאה של האיזון שהופר בין כוחותיהם של הפוליטיקאים הלאומיים לבין השוק הגלובלי. כך כל המערכת מוצאת את עצמה על סף התהום. וכיוון שאין למערכת "טייס" בצורת פוליטיקה גלובלית, אלא רק "טייס אוטומטי" שמתוכנת בצורה גרועה, בצורת השווקים הגלובליים, הרי שהמערכת הזאת צפויה להתרסק".

תגובתי: הפרת האיזון מתרחשת בעקבות סתירות בין האגואיזם הלאומי הפרטי והצר, לבין החברה האינטגרלית וחוקי העולם והשוק הגלובליים, שאינם מוכּרים לכלכלנים ולפוליטיקאים שלנו, וכדי שהם יהיו מוכּרים, הם צריכים לנסות לחנך את עצמם מחדש באיזון עם החברה האינטגרלית והגלובלית, זאת אומרת, לשאוף לערבות הדדית.
ידיעות קודמות בנושא:
לא ניתן לתקן את המודל הכלכלי
הביורוקרטיה שתוציא אותנו מהמשבר
מישהו מנהל את הכלכלה בעולם?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest