דף הבית / כלכלה / כסף / המשבר אילץ אותם לטאטא את הרחובות

המשבר אילץ אותם לטאטא את הרחובות

laitman_2009-08_0483-70.jpg

ידיעה: "תושבי העיירה הספרדית אספרגוארה שבקטלוניה התבקשו לפעול בשירות הציבורי, כתוצאה מהגירעון בתקציב העירוני. ראש העיר הפתיע את התושבים כשביקש מהם לקחת את המטאטאים בידיים ולהתחיל לטאטא את הרחובות.

התושבים נתבקשו לטאטא את המדרכות ולהשקות את העצים והגנים הציבוריים שנמצאים בקרבת ביתם. אך לא כל התושבים תמכו בקריאה: "אני מובטל. אני לא מרוויח שום דבר, ובנוסף לכל זה הם רוצים להכריח אותי לעבוד בחינם בפינוי הזבל", אומר חוזה, בן 53".

התייחסותי: מייד מורגש חוסר החינוך לערבות הדדית. האדם לא מבין שבצורה כזאת כולם חוסכים באמצעים המשותפים, והעבודה המשותפת תקרב בין התושבים, תיצור התאמה גדולה יותר לטבע האינטגרלי, ותשנה את האווירה בעיירה הקטנה. וזאת גם הזדמנות מצוינת לערוך מסע הסברה קצר על סיבת המשבר ועל פיתרונו!

סיבת המשבר היא רק שינוי החברה – היא נעשית קשורה הדדית. קודם הרצונות שלנו התפתחו "בקו ישר" בכל אחד מאיתנו וכל אחד שאף לממש אותם – וכך שינינו את החברה שלנו. ואילו לאחרונה הרצונות אינם גדלים, אלא נעשים יותר קשורים הדדית, והופכים את החברה שלנו ל"כפר קטן", ואנחנו כבר לא יודעים מה לעשות במקרה כזה, מפני שהקשר הזה בינינו, האגואיסטים, מנוגד לכל אחד מאיתנו.

מכאן נובע הפיתרון: שינוי היחס שלנו זה לזה ולכולם יחד, מתוך הצורך להיות כמערכת אחת שלמה. זה לא יופיע בצורה אוטומטית, אינסטינקטיבית, מתוכנו, כמו הרצונות והמחשבות האגואיסטיים, אלא זה אפשרי רק כתוצאה מהשפעת החברה, שאותה עלינו לבנות בעצמנו.

כשאנחנו בונים את הסביבה שמחנכת אותנו, אנחנו מתחילים להבין את עצמנו יותר לעומק, להבין את הטבע שלנו ואת מה שקורה לנו, את תוכנית ומטרת הבריאה, עד להרגשת הכוח הפועל בטבע – הבורא.

ידיעות קודמות בנושא:
משבר באירופה: יותר הומלסים מהמעמד הבינוני
צפוי מחסור במקומות העבודה בעולם
להחזיר את הירוק לאירופה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest