דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / המרפא הטוב של הלבבות

המרפא הטוב של הלבבות

laitman_2010-03-15_5705_us-70.jpg

כל העבודה שלנו מתוך הבחירה החופשית נעשית בעיקר בהסתרה של ההשגחה העליונה.

על כך מסופר בהקדמה לתלמוד עשר הספירות, אות נ"ג: "לפום צערא אגרא. שהיות שהשגחת הבורא יתברך אינה גלויה, ואי אפשר לראותו יתברך אלא בהסתר פנים, דהיינו רק דרך אחוריו… שעלול להטיל ספק… הנה בדרך זאת, נמצאת תמיד הבחירה בידי האדם, אם לקיים רצונו ית' או ח"ו לעבור על רצונו, כי הצרות והמכאובים שמקבל, מביאים לו את הספק במציאות השגחתו ית' על בריותיו".

תארו לעצמכם שאתם רואים מישהו דרך משקפת הרצון לקבל שלכם. יש רק את האני והבורא, ובינינו נמצא הטבע האגואיסטי שלי. זה כמו שניגש אליי אדם טוב לב, אך הוא רופא ובידו מזרק כדי לתת לי זריקה. אני ילד קטן שמסתכל על חיוכו הנדיב ועל המזרק שהוא מחזיק בידו, ואני משותק מפחד.

תיארתם זאת לעצמכם? – זהו מצבנו! כלומר, עלינו להכיר אותו ולהבין אותו, להרגיש את הכוונות שלו, כמו הרופא שהתכוון לעשות לנו זריקה, אנחנו חולים ויש לרפא אותנו (לתקן).

אך מדוע הוא עשה את כל זה? – כדי לאפשר לנו להכיר אותו, אחרת זה בלתי אפשרי. יתרון האור נעשה מתוך החושך. במצב הזה אנחנו מבינים את הדברים המפחידים הללו, הזריקה, העולם הזה שמלא בסבל ורוע, הכול מצטייר לנו בחומר האגואיסטי שלך.

דרגת האמונה אומרת לנו להתעלות מעל החומר הזה, רק אז נפסיק להרגיש אותו! נרגיש שהכול היה פרי דמיון ילדותי שאף פעם לא היה קיים. אותו האור, יחסו הטוב של הבורא, הצטייר בעייני האגו שלנו כזריקה כואבת, כמו שהילדים פוחדים מהזריקה כך אנחנו פחדנו ממנו…

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "הקדמה לתלמוד עשר הספירות", 10.6.2010

הודעות קודמות בנושא:
ההסתרה מסתתרת בתוכי?
משחק טניס נגד הקיר
ידיעה – הבנה – הרגשה – גילוי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest