דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / המרחב שבו נמצאות כל התשובות

המרחב שבו נמצאות כל התשובות

כנס חרקוב. שיעור מס' 3.

בראש ובראשונה, אנחנו צריכים לקבוע בצורה מדויקת איך למעשה אנחנו מתקדמים בדרך הרוחנית.

בכך שמנסים להבין היכן אנחנו נמצאים, לקראת מה עלינו ללכת, איך למצוא את המשמעות בקיום, אנחנו רואים שהכול מסביב מקושר הדדית באופן הדוק, מסועף ומבולבל. בפנייתנו לחברה האנושית אנו רואים שהכול מבולגן, כלום לא מובן, כל הישר בעיניו יעשה, לכל אחד תיאוריות משלו, פילוסופיית חיים משלו. בכללות, נוצר אותו הבלגן שבו אנחנו חיים. אבל מצד שני, על ידי לימוד הטבע, אנו רואים שהכול הגיוני, הכול מתרחש בהתאם לחוקים.

נשאלת השאלה: מדוע?

מפני שהחברה האנושית אינה כפופה לחוקי הטבע. הגוף שלנו, כן. בחיים אנחנו גם כן מבצעים את ההוראות של הטבע, אבל חלקית. וכל מה ששייך לאדם שבנו, לא הבהמיות אלא דווקא האדם, הוא לחלוטין נמצא ברשות עצמו ועושה כל מה שעולה על רוחו.

איך אנחנו יכולים לארגן את האדם הזה שבכל אחד מאיתנו? אם האנושות הייתה מסוגלת לכך, אם הייתה מבינה איך צריך לעשות, עד כמה הכול היה מדויק ונכון.

ויכול להיות יותר מדי מדויק? משעמם? יכול להיות שהייתה נעלמת אשליית הבחירה החופשית? יכול להיות שהיינו מרגישים אז פחות טעם בחיפוש, בחיים, בהעזה? או אולי לא? זאת הבעיה שמסתתרת באנושות.

כשאני מגיע לחכמת הקבלה, כשאני סוף סוף מנסה בעזרתה לגלות את משמעות החיים, לא רק באופן תיאורטי, אלא הלכה למעשה משתוקק להשיג את העמקויות, את יסודות העולם, להבין מה מניע אותו, באיזה אופן אפשר להשתתף בזה ולהפוך להיות כמו כל העולם שבתוך ההבנה שלי הוא מושלם, נצחי, אין סופי, אז אני מגלה שאני מאוד מבולבל.

הבלבול הזה נובע מכך שאנחנו צריכים כל הזמן לחבר שני קצוות מנוגדים והפוכים של הבריאה:

• אותנו שנמצאים בתחתית, שרק מתחילים לשאול את עצמנו שאלות.

• ואת הנקודה העליונה ביותר והשלמה, את הבורא, כלומר את הכוח הבסיסי של העולם הזה שברא את הכול.

בין שתי הנקודות האלה נמצא אותו המרחב שאינו ידוע ומוכר לנו. אם אנחנו נמצא את הקשר הזה, אם נמלא אותו בהבנה הנכונה של מה שמתרחש במרחב הזה, אז נגלה ונדע הכול.

מתוך שיעור מס' 3 בכנס חרקוב, 17.08.2012

ידיעות קודמות בנושא:
תמונת הבריאה שתלויה על שני מתלים
נקודת המוצא של המשבר הנוכחי: סקירה קצרה מתחילת הבריאה
מצפן המצביע על הבורא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest