דף הבית / אקטואליה / המרוץ לנשיאות בארצות הברית  

המרוץ לנשיאות בארצות הברית  

הערה: מייקל בלומברג, ראש עיריית ניו יורק לשעבר לא אוהב את העובדה שדונאלד טראמפ רץ לנשיאות ארצות הברית והדירוג של הילרי קלינטון צונח בסקרים, לכן הוא הודיע שהוא יצטרף כנראה למרוץ ויקצה לכך מיליארד דולר.

תשובתי: אם בלומברג היה מציג את מועמדותו, הייתי מצביע עבורו. בלומברג קנה לעצמו שם כפוליטיקאי טוב וכראש עיריית ניו יורק הוא ניהל אותה נכון. ראש עיריית ניו יורק הוא למעשה כמו בעל הבית של אמריקה, הוא בקיא בכל, מלבד בענייני  חוץ, אבל אני מאמין שהוא יידע לנהל גם את זה, כי יש לו "ראש יהודי" טוב. העניין הוא שאם הוא ייבחר הוא יצטרך לשחק במדיניות החוץ נגד ישראל, נגד היהודים והוא ידיד גדול של ישראל. כיצד הוא יצליח לנווט איני יודע כי הוא יצטרך להראות עצמאות, יושר וכולי, ויש סיכוי שיאשימו אותו או יעקצו אותו. כשהוא כיהן כראש עיריית ניו יורק זה לא היה בעייתי, מפני שניו יורק היא בהרבה מובנים מעין עיר יהודית.

שאלה: למי משני המועמדים יש סיכוי טוב יותר להיבחר?  

תשובתי: טראמפ אדם כארז, חם, "קאובוי על סוס עם אקדח", אבל הוא שחקן קרקס ואני חושב שלא יצביעו לו.

לגבי בלומברג, אנשים יודעים מי הוא, יש לו רשימת הישגים ובאופיו הוא דמוקרט גדול.

שאלה: מה יקרה במדינות ערב אם בלומברג יהפוך להיות נשיא ארצות הברית?

תשובתי: אני חושב שלא תהיה בעיה עם זה. גם מדינות ערב "שבעו" מהמהפכות שלהן, לעולם חסר מנהיג חכם וטוב וגם לאמריקה זה חסר. בלומברג יכול לסדר את כל הבעיות. אני כמובן לא אזרח אמריקאי ומדבר על כך ללא צער, אבל אם בלומברג יצטרף למרוץ בארצות הברית, הייתי מייעץ לאמריקאים להצביע עבורו. ואם לא בלומברג, אז ללא ספק טראמפ.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 24.1.2016

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest